Bloggintresserade

torsdag 26 augusti 2010

INTE ETT MOLN

... så långt ögat kan nå. I Kristianstad är det denna dag absolut klart väder
och det direkt på morgonen...


... tillsammans med en fridfull tystnad... slås jag återigen av den
fantastiska utsikten nu så här innan arbetskamraterna skymmer sikten ;-)






Efter en intensiv förmiddag väntade Charlie, sängen och trädgården. Här klipps det så jag känner mig som en klippare i kvadrat. Få se om det rent utav blir färdigklippt för året nu i helgen. Sen kanske det är lönt att ta en ny vända till tippen. Kanske skulle man spara en hörna för djuren att gömma sig i nu till vintern...

Redan igår kväll planerade vi en tur till havet efter Mats kommit hem. Vilken sagolik tur med vädret, vi svängde kvickt ihop en "fikakorg" med kaffe och sen vars en bulle till oss alla tre...




Så härligt att snusa och få sträcka ut benen riktigt






Åtminstone Mats och jag stannade till för att njuta den vackra utsikten, endast en stilla krusning på vattenytan, men en betydligt molnigare himmel här i Åhus



Vid det laget har Charlie redan plöjt genom vattnet och är på väg på nya upptåg...


Så var det dags för dessa små i mitt tycke äckliga små maneter om jag inte har fel är det kammaneter de heter...




Efter en liten promenad plockade vi upp fikakorgen som inte var en korg utan "Go och glad kexchoklad"-kasse...

Ja ni ser vem som genast var där och fikade efter något gott

...och det lönar sig att charma mamma och pappa... kan man motstå dessa vackra bruna ögon säger Mats och sticker åt honom en bit bulle


Molnen är väldigt vackra...



...här med guldkant... det är då man vrider huvudet i västlig riktning





Så har det blivit kväll och riktigt mörkt ute. Ett par bilder till kommer här det är från då Charlie intresserat (verkligen) kollade på veterinärprogrammet igår. Nu kanske ni undrar varför 2 bilder... men det illustrerar att Charlie låg pall och kollade intresserat från början till slut.



Oberoende vilka djur som var så att säga "på tapeten":

Själv tänker jag nu ikväll sälla mig till Mats för att höra när Sahlin utfrågas... sen tänker vi sätta på en film som vi började kolla på igår... men den tänker jag presentera mera imorgon.

3 kommentarer:

Ölandsvindar sa...

God fredagsmorgon!
Maneterna har börjat landstiga ser jag. Då har vi snart hela bukten full av dem. Här var jag lite osams med lilla hunden igår. Hon drog som en raket, troligen efter någon av grannens katter som hon hatar. Hon fick förstås skäll av mig och hon uppfattade att det var bäst att hålla sig ur vägen resten av dagen och hoppa över kvällsmassagen.
Skön fredag till dig!
Kerstin

Maria sa...

Vilken underbar promenad. Ni är lyckligt lottade som har sådan natur i närheten. Inte svårt att förstå att både ni och hunden njuter. Kul att hon(?) tittar på tv. Det fanns väl många djurkompisar i programmet, antar jag.
Kram!
Maria

Ingela sa...

Ja du Kerstin! Vår Charlie som är en pojke även om vi också tycker att han är flicksöt... är precis som din Chessie mycket känslig för vår sinnesstämning. Gör han något dumt för det gör han allt den lille damphunden som vi brukar säga så blir han helt förstörd bara man höjer rösten. Vet inte om det kanske är rasen? Vad tror du som också har en Collie? Charlie älskar katter för vi har ju en men de älskar inte alltid honom speciellt som han är så burdus. OK han vart förb. på siluttkatterna som jag gjorde på planket men han har insett att hur han än försöker lyckas han inte få igång dem ;-)
... däremot ekorrarna älskar att retas med honom och de springer upp och ner i tallarna medan han upprört följer varenda rörelse de gör.

Massage klart de ska ha det, Charlie har inte alls samma ro som vår gamle Lucky, han älskade det och det hjälpte honom mycket för att slappna av då han var cancersjuk.

Ja, det där med djurprogram och att det fascinerar honom mer... det fascinerar mig som undrar varför... det sägs ju att hundar har svart och vitt seende och inte djupseende. Det tror jag är att förenkla sanningen... de har nog bara inte samma sorts seende som vi och då blir det ju inte översättbart ;-)

Vi älskar naturen häromkring men det finns så mycket vacker natur och det är nog mest för att den är så välkänd. Att se nytt och andras är absolut berikande...men till syvende och sist fastnar man ofta för det egna.

Trevlig helg på er!