Bloggintresserade

onsdag 18 augusti 2010

SNOBBEN

... och jag har födelsedag, men snobben är faktiskt äldst av oss två. Det skulle man inte kunna tro ;-)

... till skillnad från Snobben som fyller år hela året så nöjer jag mig med en alldeles egen dag... sånär som på att jag delar den med två av mina pågar som heter Magnus vill sägas ;-)

"Tänk att få vakna tidigt en morgon höra sin make sjunga en sång..."... god hjälp fick han av Charlie som undrade vad det var fråga om denna morgon.



Dagens överraskning (stämd och med hörlurar för omsorg om omgivningen)... tillsammans med Violinisten en självstudiebok med cd-skiva.

Att spela fiol har varit något av en dröm sedan barnsben då jag brukade få prova kusinernas instrument och plockade ut lite låtar. Men den fick ligga kvar i sin låda för idag börjar skolan för eleverna.

Det sägs att det aldrig är försent att lära, klottrar jag på en bit papper i arbetsrummet redan strax efter 7... högt över husen i Kristianstad. samtidigt ringer det i Trefaldighetskyrkans klockor... Dagens väder är verkligen fint det bjuder sol från en klarblå himmel...

Mitt i allt kommer dammen där det idag är 5 utslagna röda näckrosor... som för att hylla och glädja :-))

... och just idag får jag en skymt av BLYGER som tryggt ligger och trycker under näckrosbladen. Ja, han är inte direkt liten...


För att spinna vidare på det här med lärande var det så jag valde att presentera mig för nya elever denna morgon... Hur viktigt det är att ha ett mål och att vara envis även om det tar emot.

Den här underbara teckningen kom sedan en elev med till mig och nu sitter den på väggen vid min arbetsplats
:-))... han rekommenderade mig också att hem och söka Freddy Wadling "Alla har glömt" på Youtube


TACK för alla fina kort! Det värmer!







Kan ju säga att jag fick mig ett rejält skratt! Så med tanke på att ett sådant sägs kunna förlänga livet så var det inte utan att det kändes lämpligt just idag ;-D


Mor och Tommie! 25X1 på den ena lotten och niten var X 10 ;-)

5 kommentarer:

Maria sa...

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!
Vilken underbar uppvaktning du fick - och vilken häftig fiol! Nu kan du, precis som Sherloch Holmes, dra stråken över strängarna när du funderar över något problem eller när du planerar dina lektioner....Lycka till och ha en skön kväll!
Kram!
Maria

Ölandsvindar sa...

Grattis lite i efterskott! Wadling och Sjöholm gillar jag. Fin kombination. Har bara en fjärdedel kvar av ogräset i stenpartiet och har ätit egenhändigt odlad sparrispotatis till lunchen. Bra dag alltså!
Kram
Kerstin

Ulla sa...

Jag har den äran på födelsedagen. Jag lyssnade på Britt-Louise Theglander igår så nu vet jag att det inte är försent att lära sig nya saker. Dendriderna kommer att massproduceras i ditt huvud nu och ljuv musik tona fram från din fiol.

Maya sa...

Hipp hipp Hurra! Grattis på din dag!

Ingela sa...

Tack till er alla för all uppvaktning, det är ju värre än om man som Snobben hade fyllt 60 *ler*!!!

Att Holmes drar sin stråke för att lösa problem kände jag inte till Maria. Där fick jag allt lära mig något nytt och jag suger i mig!

Så kan man ju också se det; att det är en bra dag om man fått undan 75 % av arbetet Kerstin ;-) bäst att lägga på ett kol med helgstädningen då :-)

Jag måste få undan så jag sen kan traktera violinen ;-) Började på slutet på träningsstunden om inte känna mig direkt bekväm med den så ändock ;-)... absolut måste jag jobba för att sätta sprätt på dendriterna Ulla... längtar redan efter de där ljuva tonerna som inte är helt lätta att få till :-D

Tyckte nästan att jag uppfattade dina Hurrarop ända hit Maya...

Tack även till dig Britt-Mari, det söta kortet från Rullebacken, Alla fina SMS och e-kortet från dig Christin!!!!