Bloggintresserade

torsdag 13 januari 2011

ENKELT

... kan enkelvirkning bli enklare än så här... och dessutom så inbjudande? ! Bild och mönster finner vi på sidan 102-105 i boken av Erika Knight som jag berättade om igår.

Ännu är det mörkt ute, gatlyktorna är tända. Strax är det dags att bege oss, med den skillnaden att idag är det omvända roller. Mats kommer hem tidigt, själv har jag en riktigt bautalång dag på jobbet. Ibland måste det bli så. Tufft, men det måste gå!

Somnade ett par gånger på bussen på väg hem från Kristianstad, åt då jag var hemma strax efter 18, tog en lur på någon timme

Sen var det dags för långköraren "Svärdet och spiran" och om jag knappast kunde bärga mig innan så blev jag inte ett dugg besviken.

Lite fynd på middagen med nya lakan på Hemtex till halva priset! Vad härligt och spännande det ska bli att renbädda i helgen!

4 kommentarer:

Ölandsvindar sa...

GOd morgon!
Jag tänker så ofta att jag ska se alla missade program på PLAY men jag hinner aldrig med det. I kväll ska jag ändå försöka se Maria Larssons eviga ögonblick efter Antikrundan på TV1.
Kram
Kerstin

Maria sa...

Så fint det virkade blir. Ja, det måste ju inte nödvändigtvis vara avancerat för att det ska bli snyggt. Kram!

Gudrun sa...

Hej Pinglan!
Hoppas det gick bra att jobba idag trots din långdag.
Här skiner solen just nu och det känns så underbart när den lyser.

Kram till dig.

Ölandsvindar sa...

Jag höll mig vaken och såg filmen om Maria Larsson i går kväll. Vilken bra film!! I dag blir det en tur till Borgholm. Kul att komma ut i "stora världen" lite.
Kram, kram
Kerstin