Bloggintresserade

söndag 16 januari 2011

NU LIDER

... denna helgen mot sin final. Och jag skulle ju kunna sagt att den gick illa kvickt men det har ni kanske märkt alla redan ;-).

Det har varit ett par mulna och blöta dagar. Det där med skridskor på "nödiga" promenader hade ju varit möjligt om inte det samtidigt vore väldigt spårigt och att det kanske blivit tvärstopp på några om än tunnsådda gruskorn.

Igår? Ja då var vi i stora staden för att Mats skulle prova en kavaj jag hade hängt undan på rean. Den vart för kort i ärmarna... Så till det positiva ;-) då hämtade expediten en annan som egentligen inte fanns på rean, men där det endast fanns ett par exemplar kvar. Den är jättesnygg hundtandsmönstrad i grönsvart och pyttestorlek på rutorna. Skinnlapp på ärmen och med vinröd smalrandig manchester på undersidan av kragen (Park Lane). Det blev 40 % tillsammans med kupongen som vi hade i bonus.Vilket kap! Dessutom, som vi kunde avända till två riktigt fina skjortor med ytterligare 50 % rea.

Tänk vad man kan få uträttat i Domushustet... utan att behöva halka ut
fick jag löst ut ny blodtrycksmedicin på apoteket i källaren, köpt ett par flaskor vin på systemet i entréplanet och som så många andra en bukett tulpaner. Nu står de vackert på bordet på en vårig hemvävd löpare i grönt, beige ockra och orange.

Vi vände så kosan mot Åhus och löste ut ett paket från Bonniers bokklubb. Vilken välkomstpresent för att gå med; en karott och sex småskålar av helvit swedisk grace som är min vackra finservis. Visserligen utan guldkant och den där ljusgrå slingan... Dessutom anlände två böcker den ena om digitalfotografering, den är Mats stark spekulant på. Den andra Björn Ranelids Kniven i hjärtat. Den längtar jag att sätta tänderna i! Jag liksom många andra t.ex. lilloppan njuter av hans språk.








Stefan Nolervik träffade och intervjuade Björn Ranelid och mer kan man läsa om intervjun på
http://stefannolervik.dinstudio.se/text2_16.html


Idag söndag har vi varit en runda på EKO för att fylla på förråden av förbrukningsmaterial i hemmet på spisen puttrar nu en fransyska i grytan och jag samlar mig för att förbereda för morgondagen på jobb.

5 kommentarer:

Petit Eyekiss sa...

God söndag Ingela!
Det är så härligt att få följa med i din helg (och vardag).
jag har inte varit utandör dörren, för det är så halt överallt.Sand är tydligen en bristvara;)
Ja tillhör också Ranelids fanclub. Jag gillar människor som gör lite avtryck, och det gör ju han.

Ha en skön söndagskväll!
Bettan

Gunilla sa...

Hej Ingela

Ja nu är helgen överstökad, jag har inte varit utanför dörren idag.
Det blåser och snöar så man tappar andan om man går ut.
jag har som tur är låneböcker. Läser Åsa Larssons böcker riktigt bra och lättlästa.

ha det gott
Gunilla

Randiga Tråden sa...

Jag gillar också hans böcker, jag vet ännu inte hur Lets dans slutade. Hoppas att Björn inte åkte ut ialla fall.

Ölandsvindar sa...

Vilken bra helg du har haft! Det där porslinet har jag också fått och jag är lite inne på att köpa kaffemuggar av samma sort.Jag börjar tröttna på min verkligt blandade uppsättning av muggar.Ranelid är en provocerande varelse men hans språk är fantastiskt.Önskar dig en bra vecka!
Kramkram
Kerstin

Ulla sa...

Helgen är slut när jag skriver det här men en ny bra vecka önskar jag dig. Här är en till som gillar Ranelid och förut läste jag och nu lyssnar jag och det blir en dimension till för mig. Grått och blött samt "svinhalt" det är mitt utanför just nu.