Bloggintresserade

måndag 31 januari 2011

ORCHIDÉER


... för hela slanten.

"Ja det är måndagsmorgon...", ja nu ligger det ju nära till hands att fortsätta denna slagdänga, men sanningen att säga så liknar den mer en god orchidémorgon.

En del tycker säkert att jag blir tjatig, men denna blomning gör mig lycklig. Självklart vill jag då dela med mig.

Dag ut och dag in så bjuder de på sin bästa sida dessa tacksamma blomster.







Vi har lite olika favoriter Mats har sina... Det här blev aningen suddigt men det är för tillfället Mats favorit...
... och jag har mina favoriter. (I eftermiddag ska jag lägga in foto på någon mer.) Den här lila storblommiga skönheten tillhör just nu mina favoriter.







På bordet ligger virket det är dina innetofflor Eva-Katrine ännu är bara nosen synlig, men det får vara gott nog.



Sakta men säkert kommer de förhoppningsvis växa fram. Det känns som om det är många järn i elden just nu. Det är ju viktigt (och det får jag intala mig själv emellanåt) att inte ta i så det blir stress.





Just nu blommar orchidéer som färgmässigt är finstämda tillsammans. Tidigare blommade min fjärilsorchidé om för första gången på flera år. Den gick i svartgult med pytteblommor, och samtidigt blommarde den där ovanliga sorten med gula blommor och svarta prickar. Letar, kanske hittar jag den på något gammalt foto. Vi får se!




Den här veckan kommer Eva-Katrine hem, hon kan sköta sina hemstudier just hemifrån. Det ser vi fram emot. Då kan hon samtidigt prova sin tåvärmare ;-)





Jag vill tacka er för all positiv respons på "fågelhörnan". Nu kan jag avslöja att hela sängbottnen är på plats, och även madrasser... Lagom tills ungdomarna har vänt näsan hemåt för denna gången.



Nu är det bara den där sista handen ni vet. Att betrakta, fundera, ta beslut och så ska det göras också ;-)

6 kommentarer:

Gudrun sa...

God morgon Ingela!
Inte kan man få nog av skönhet. Orkidéer är så vackra och tacksamma.
Önskar dig en fin dag.

Anonym sa...

Åhh va mysigt att rummet är klart =) Ska bli spännande att se =)

Och mina tofflor....åhh som jag längtar.....

Vi ses snart! Kram eva

Maria sa...

Underbara orkideer! Man kan inte få nog av dem, tycker jag. Härligt att du får hem en dotter som får "bo in" det nytapetserade rummet. Kram!

Ulla sa...

Vackra är de orkidéerna! tog hand om mina igår. Ta't lugnt ta en Toy, minns du den? Ett råd från en som alltid är på språng ;)

Tina sa...

Orkideer är så vackra att dom tål att tjatas om ;o)) Har 3 för tillfället, (skulle ha fler om jag bara tagit tummen ur ..... och skruvat upp blombrädena) Men dom jag har bara blommar och blommar.

Jag kan beundra dom hur länge som helst.... Och vill bara fotografera dom ;o))

Gudrun sa...

Hej Pinglan!
Lövkojor, de stod jag och tittade på fast tog dem inte. Blev nog lite sugen nu när du sa det. Det var ett år som jag hade dem i flera rabatter och visst är de härliga.
Nu inspirerade du mig. :)
Ha det gott.
Kram