Bloggintresserade

lördag 8 januari 2011

SEMESTERN LIDER MOT SITT SLUT

Så blev det lördag och Mats och jag kom precis hem från Christians stad. Mats hade beställt Rolling Stones nya Cd och nu hade den till hans stora glädje kommit in.





Sen var vi på Muséet en runda bara för att konstatera att det hade varit en klar fördel att ha mobilkameran med. Det var ett bra tag sedan vi var där och sedan dess hade den gamla stallbyggnaden förvandlats till en inbjudande visningslokal. Lovade mig själv att det får bli ett besök en annan dag och rätt snart och då lär jag kunna bjuda läckra och andra bilder från stans historia.


En vända inom Ticket spädde på vår reslusta och hem kom vi med några frestande broschyrer. Just nu är vi lite extra sugna på en temaresa med flyg till Rom där vi sedan med hyrbil tar oss runt en vecka i Toscana. Men vi får se att planera är halva nöjet och vi har ju fler resmål som hägrar.


Gårdagen var intensiv. Det var ju Eva-Katrines sista dag hemma och nu skulle vi försöka hinna med lite av det där som vi uppskattar. Som en långpromenad till havet. Vädret var riktigt skönt, aningen vått på grund av plusgrader. Att jag hade lyckats få med mobilen gjorde att jag nu har bevis för detta.












Så fick vi låsen utbytta på vårt hus så nu skulle man kunna utannonsera till ev. inbrottstjuvar gör er inget besvär. På kvällen hade dotra packat och det var dags att skjutsa henne till tåget. Ja ni ser på Charlies kroppsspråk att han är allt annat än glad.

ATT SKILJAS ÄR ATT DÖ EN SMULA


8 kommentarer:

Ulla sa...

Tack för berömmet! Ja, skolstart stämmer och jag skulle säkert klara av lite mera ledigt men det måste ju vara vardag för att bli helg ibland. Mitt arbetslag börjar med kompetensutveckling och ämnet är lösningsfokusering så efter nästa termin kan jag förhoppningsvis kliva över vilka berg som helst. Trevlig kväll hos dig med!

Gudrun sa...

Hej Ingela!
Så mysigt att drömma och planera semestern. Italien är ju bara så vackert.
Fina bilder, härliga färger.
Jo, nog såg Charlie lite ledsen ut.

Ha en fin kväll.
Kram

Ölandsvindar sa...

Toscana låter så lockande (och resten av Italien också förstås. Men det är vägen som är mödan värd, som Karin Boye skriver, så visst är planeringen halva nöjet.
Skön söndag till dig
Kerstin

OF SPRING AND SUMMER sa...

Hej Ingela!
Tack för ditt besök och din fina kommentar.
Hoppas ni kunde muntra upp Charlie så småningom!!
Kram Ingrid

Maria sa...

Mmmm, så härligt att fundera på resor. Kan tänka mig att det är sköna tankar så här mitt i vintern. Hoppas att du har njutit riktigt mycket av jullovet och laddat batterierna. Önskar dig en fin start på den nya terminen. Kram!

Maya sa...

Ja i morgon är det dags ige,,, hade gärna varit ledig några veckor till... har haft det så bra!
Hmm... Toscana det låter ljuvligt!
ha en fin vecka!
Kram

Bestemor Drillo sa...

Takk for turen! Stakkar Charlie
han ser ut som han er lei seg!
Det er bestandig trist når noen drar!
Herlig billedserie!
Her blåser det og det er bare is på veiene! Jeg holder meg for det meste inne, vil ikke ha noe benbrudd!
Stor klem fra bestemor!!

Anonym sa...

Ja det är som att dö, det var en supermysig dag och semester, tråkigt att det behövde ta slut, jag vill hem igen =) haha.

Mysigt med planeringen, får se om ni hamnar i Toscana då =)

Puss och kram eva
PS: Har fortfarande inget internet hemma- imorgon är det svärdet och spiran