Bloggintresserade

onsdag 12 januari 2011

KREATIVITETEN, njutning

... är i antågande det spritter och drar och det är ett väldigt planerande ;-) Absolut välkommet ;-)

Kan det månne ha med ljuset och vårkänslor att göra? Jo jag känner ju mig, bäst att tona ner aningen för det ska bli klart också...

Fyra Gi-bröd står i ugnen och gräddas (idag hade jag även blandat i hackade och torkade aprikoser), alldeles nyss käkade Charlie och jag rester av laxkotlett, kokt potatis och Hollandaise. Dessförinnan tog jag min veckliga biltur och jag känner mig inte alls osäker :-) Men det är ju ändå ett faktum att uppehållet efter min stroke varade i mer än 7 år. Ja, jag är stolt över mig själv!

Nu har jag fixat garnet till inne-tofflorna som du beställe Eva-Katrine. Du ville ha vita och jag bestämde mig för benvitt istället för kritvitt. Tror att det är tåligare och snyggare också för den delen. Fick också nys om att PP har stick och virkkafé ungefär en gång i månaden och som expediten sa; det är så trevligt vi handarbetar, hjälps åt, pratar och fikar.


Den här moderna hundpläden är ju så fin och jag tänker att mormorsmönstret verkligen kunde passa mitt psyke. Mycket av samma och inte hålla reda på en massa bara låta nålen gå.

Ja om ni trodde något annat så kan man sticka och "verka" i snart sagt vilket material man önskar som bomull, läder, band, linne, mohair hampa, metall, snöre,trasor...











Ni ska tro att det är en bok med mycket frestande i. Ja, jag skulle helst vilja börja på allt och på en gång. Boken heter enkelvirkning (av Erika Knight) och det är en titel som direkt föll mig på läppen.










Men så har jag ju också mönster liggande till den här badrumsmattan och den måste jag bara göra för den bli jag så glad av och jag är säker på att den kommer att passa så bra i vårt badrum.




Bröden doftar nygräddat i köket och jag börjar känna mig hjärntrött av all kreativitet så nu tänker jag med gott samvete ta min eftermiddagslur.


En fantastiskt god rätt har vi avnjutit nu ikväll och därefter kanat Charlierundan. Ikväll var det halare än någonsin, benen bara kanade iväg stup i kvarten.



Men nu är vi helskinnade hemma och kvällskaffet och en härlig tv-kväll med "Svärdet och spiran" väntar. YES!

Till grillspetten;
500gr kycklingfilé
1 msk soja
1 tsk sambal oelek
1 msk olja

1 tsk salt

Woka;
1 strimlad purjolök
1 bit strimlad sqash
1 liten klyfta strimlad vitkål
1 msk olja
2 strimade röda och gula paprikor

400 gr gröna linser (kok)

2 msk sojasås eller hoisinsås
alfalfagroddar

4 kommentarer:

Randiga Tråden sa...

Så jättefina tofflor.

Annelis hantverk sa...

Visst kommer kreativiteten när det blir ljusare dagar, för så känner jag det också! Så mycket vackert du har på gång!
Kram!

Petit Eyekiss sa...

Visst är deet mysigt när det drar i den tarmen?Det värsta är tycker jag är att jag vill göra så mycket, men hinner så lite. Jag blir fort trött också. Det kanske vänder när dagarna blir ljusare.
Både stickning och virkning är det länge sedan jag höll på med. får kanske ta mig en tur till Viveka i garnboden...
Kram
Bettan

Ulla sa...

Åh, vad det låter roligt! Synd att vi inte bor närmre varann så vi kunde ta en "virka" över en kopp. Ta inte i för mycket utan i lite lagoma doser så orken håller (råd från en som kallas Ulla dubbel sats. Ska bli trevligt att se dina alster.