Bloggintresserade

lördag 29 januari 2011

LITE MER


... Ja ni ser nu har jag lagt min sista hand vid tapetseringen.
Även lådfronterna klara. Hade bestämt mig för att klara mig med två rullar, så därför fick det med tanke på rätt stor mönsterpassning bli så här.
Lådorna blir perfekta att ha till extra sängkläder och kvarglömda grejor ;-)
Sängen kommer att bli 115 cm bred så nu ska Mats bygga utfyllnad bak hurtsarna. Därefter är det min tur att ta vid med madrasser och annat för att förhöja myset.
Ni ser Rom byggdes inte heller på en dag.
Mer än klart godkänt från alla fyra barnen nu. "Nejmen så snyggt", var Anna-Karins spontana kommentar. Det känns bra när det är barnen som vi tänkt ska huserar här. Dessutom passar tapeten gott till mina 50-tals möbler och det var ju ett krav.
Just nu steks här skinksnitzlar och om en liten stund så är vi en något större familj än på vardagarna. En kort spelkväll sedan drar ungdomarna vidare för att träffa ett gäng av sina "gamla" kompisar.

4 kommentarer:

Ulla sa...

Duktig flicka och smaklig måltid. Ikväll ska vi se i "Rymden finns inga känslor" Den hade du väl sett? Jag tycker det ska bli spännande för det är individerna med den diagnosen som fyller min vardag fast de är något yngre än vad jag tror filmen kommer att bjuda på.

Ingela sa...

Hej på dejUlla!

Nej, jag har inte sett just den filmen det är min Eva-Katirine so såg den på bio och tyckte sen var så bra! Garanterat vill jag se den. Har du ännu inte sett My name is Khan så missa inte den!!!!

Samtliga av mina gymnasieelever ar en NPF-diagnos.

Nu har ungdomarna sammanstrålat på annan plats imorgon lär vi få njuta dem igen ;-)

Ölandsvindar sa...

GOd morgon själv, Ingela!
Här är det också lugnt i stugan. Gubbe och hund är på morgonpromenad och jag strosar runt i morgonrock och plockar lite.
Önskar dig en fin söndag!
Kram
Kerstin

Maria sa...

Så läckert det blir! Kul att få sätta sin egen prägel på rummet!