Bloggintresserade

måndag 3 januari 2011

RESDRÖMMAR

... och jula bortstädad...

Hallå där Åhus is calling!

Sedan ett par dagar är julen förpassad i sina lådor tills nästa jul. Egentligen var det granen som var mest behov, ja den barrade så det stod härliga till då vi rörde i den! Även om pyntet gärna hade fått vara kvar över Trettonhelgen kändes det faktiskt rätt skönt då arbetet väl var klart och alla barren var uppsopade... . Egentligen är det rätt mycket jobb för så lite. Är det bara jag som tycker det?

I Paradiset är det full rulle, visserligen har Mats återgått i tjänst idag men det är ju en behändig och nätt vecka denna första. Tre utav våra barn har varit hemma och helt klart har vi spelat en massa dessa dagar. Det har väl knappast undgått någon att det är vår passion med regellekar. Det är bara min fiol och fiolspelandet som har haft juluppehåll.

Våran äldsta tös har åkt med jobbarkamrater till Thailand. Vad sägs om strax över 30 grader? Själv tycker jag egentligen att det är för varmt och varken Mats eller jag längtar efter att resa så långt iväg.


I år planerar vi däremot antingen en resa till Skottland






(bara tänk att få skåda karlar i kilt

;-)







... eller till Toscana. Vi har inte riktigt bestämt oss än och går här och suger på karamellen.


... ytterligare alternativ är vandring i Alperna...


Ja det återstår att se var vårt val faller ;-)


Suger på karamellen gör jag nu också de här sista dagarna innan skolan startar. Börjar ändå så smått att komma igång. Idag invigde jag spinningcykeln efter helgerna och att det skam att känns säga rätt trögt, får väl delvis skyllas på förkylningen som ännu inte gett med sig.

6 kommentarer:

Ulla sa...

En av våra jular är bortstädad men i Värmland stod den kvar när vi kom hem. Vi har dock inte haft träd inne för att skona blomvakten. Jag klev också upp på spinningcykeln idag och var inte ensam, alla cyklar var besatta. Det är nog många nyårslöften i farten. Det är väldigt skönt att vara ledig och ha tid för både det ena och andra. Härligt att "lova" eller hur?

Birgitta sa...

Hej! Förstår att du är trött på alla barr överallt. Vi slopade granen efter en del diskutioner och det är jag glad för nu. Det blev en lika bra jul ändå. Och mycket lättare att städa bort den också.
Vi slapp plusgraderna på nyårsafton och det kändes också bra. Är lite rädd för halkan.
Ha ett gott år med många roligheter nu.
Kram Birgitta

Ingela sa...

Hej på er!

Skönt att ha barren förpassade ut i naturen där de hör hemma! Veden kan ju på sin höjd ge ett litet tillskott till värmande brasa. Absolut här ligt att lova i dubbel bemärkelse... dock dök det upp ny smolk i bägaren med en begynnande ny omgång förkylning. Nu hoppas jag på falskt alarm för cykeln och jobbet väntar. Promenaderna är inte helt enkelt att genoföra i rådande väglag. Tänkte i alla fall sätta deg till GI-bröd idag och så ska det bakas färdigt imorgon.

Maria sa...

Om granen barrar är det inte så roligt att ha den kvar, det förstår jag. Ibland blir jag trött på julen ganska fort, men inte i år. Det kan bero på att vi var bortresta över julhelgen. Men det brukar kännas gnska bra att få städa bort allt julpynt och köpa tulpaner för att välkomna våren.
Vilka spännande rese-alternativ ni har. Själv är jag nyfiken på Skotland, får väl se om det kan bli någon tripp dit någon gång. Och dottern vill att vi ska åka till USA och det ska vi nog göra ganska "snart" - om än inte detta år. Njut av dina sista jullovsdagar!

Tina sa...

Har ingen jul att städa bort ;o))

Reser inte så mycket mer på fritiden då hela livet varit en enda lång resa... Men ibland kan jag komma på mej med att drömma om att ta mej till Irland och Köpenhamn. Och en tripp till London tillsammana med lillesyrran skulle jag oxå vilja göra... ;o))

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Här har jag inte haft hjärta att slänga ut julen ännu, men på fredag kanske.
Vi går också och drömmer om resor. Jag vill till England och maken till USA. När det blir vet vi inte med vi har bestämt att planera varsin resa.
God fortsättning på nya året
Birgitta