Bloggintresserade

torsdag 6 januari 2011

AKTIV TRETTONDAG

Klockan har hunnit bli halv 12 denna Trettondag och vi är nyss hemkomna efter en 1 ½ timmes välgörande runda nerom, utmed och tillbaka från havet. Snön har fallit nonstop sedan vi rullade upp persiennerna, visserligen fint men tätt. Så nu är kinder och haka röda. Behöver kanske inte påpeka att snödjupet på sina ställen var ansenligt. Hjälp... ropade dotra på ett ställe och då kom den räddande hjälten Charlie ögonaböj och grävde febrilt för att få loss hennes ben. Jag kan avslöja att efter ett berikande möte med en gammal sjöman så kändes det hur positivt det är med influenser utifrån.

Instruktioner till GI-brödet i förra inlägget är nu på plats.

Tror nog att det blir en del stickat idag för Mats svängde inom Rusta på hemvägen igår ochh köpte ännu ett nystan lila. Jag har ju inte precis handarbetat så mycket på senare år för jag har svårt att hålla reda på saker och det är en förutsättning då man ex. ska sticka och följa ett mönster. I julklapp till Anna-Karin gjorde jag ett par orange och blå torgvantar som hon blev väldigt nöjd med. Det var en form av ribbstickning på längs... sen så av bara farten svängde jag ihop ett par benvita muddar till Eva-Katrine de planerar hon ha utanpå skjortmanchetter.




Anna-Karin beställde ett par likadana fast i ljungfärg. De är klara och nu har jag precis färdigställt en till mig själv i mönsterstickning med en blomdekor och det var till den andra som garnet inte riktigt räckte.

3 kommentarer:

Annelis hantverk sa...

Dom är ju så vackra och enkla att sticka dessa torgvantar! Vackra istappar du fångat på bild här nedan! Här hos mig har vi mulet och litet mildare idag.
Ha en fortsatt fin dag!

Maria sa...

Underbart fina torgvantar! Det är "lagom" stickprojekt att ha till hands när man vill göra något mindre emellanåt. Så snäll man du har som köper garn till dig. Ditt GI-bröd verkade spännande, förresten! Ha det gott!

Ingela sa...

Vad glad jag blir för det känns alltid fint att bli bekräftad!

GI-brödet är jättegott. Det kommer garaterat att finnas på menyn framöver :-))