Bloggintresserade

tisdag 4 januari 2011

FANTASI

Denna vinter är det av förklarliga skäl många inlägg som handlar om is och snö... Så även detta!

Antingen kan man om man så vill
1) njuta av nuet...
2) drömma sig bort till grönska och värme...
3)Gör slag i saken...
Eller gör man som jag gjorde efter Charlierundan tidigare idag;
4) helt sonika t.ex. fantisera kring flera lager snö på en bordskiva i trädgården.



Jag associerade åter till sängkläder, med den skillnaden att den här gången var det madrasser som låg staplade. Skulle inte förvåna mig om det ligger någon form av ärta underst...


Sommaren 2010 var vi i Odense, HC. Andersens hemstad och jag har ju skrivit om detta besök;

http://hem-tradgard-design.blogspot.com/search?q=Odense


De som känner mig vet att fantasin är ett ämne som intresserar mig, för med hjälp av denna kan vi finna avkoppling och glädje i vår inre föreställningsvärld. Vi bygger luftslott, men skapar också möjligheter, finner lösningar på problem. Jag skulle vilja säga att fantasin då den inte tar överhand är positiv... och inom konsten är den en förutsättning. Med den kan vi uttrycka, utöva påverkan och inspirera andra.

Tankar sänder ut energi, man skulle kunna uttrycka det tankevågor... och det är min absoluta tro att om kraftfälten mellan människor är starkare vilket de är ibland (det är ju dels mellanmänskligt och dels individuellt hur stark aoura man utsöndrar) så sker här något mycket intressant. Ja ... och eftersom inte energi kan försvinna utan bara ändra skepnad så kan vad som helst hända... som att dröja kvar längre än vår kropp.

5 kommentarer:

Randiga Tråden sa...

Visst är det en vacker färg.

Ölandsvindar sa...

HC Andersen måste ha varit en av världens största författare. Fortfarande tänker alla på "Prinsessan på ärten" så fort vi hör ordet ärta kombinerat med säng eller madrass. Tänk att lämna sådana fotspår efter sig! Fantastiskt!
Kram
Kerstin

Maria sa...

Ja, naturen kan verkligen sätta fart på fantsin - om vi vill. Jag tänkte också på Prinsessan på ärten när jag såg snölagret på bordet. Jag undrar vad som inspirerade HC till sagan?

Annelis hantverk sa...

Det tror jag också på att Universom är ett enda stort energifält där våra tankevågor skapar kontakter på olika sätt!
Vackert snötäcke!
Kram!

Gudrun sa...

God fortsättning Ingela!
Jo, nog ligger det en ärta under alla lager av bolster. :)
Har du provlegat nu?

Visst känner man energier, det räcker med att stoppa in näsan på vissa ställen så känns det. Härligt med glada och trevliga människor.
Ha det gott.