Bloggintresserade

måndag 2 juni 2008

Veterinären mm.


Sluttampen för eleverna i skolan den här veckan, glada studenter på stan. Skolpersonalen har en vecka kvar och det är också denna veckan som uppgift 4 ska in på Högskolan. Sedan kan man pusta ut. Ska bli skönt. Sol idag med, så vi satt ute och läste på morgonens lästimme i skolan.

Precis som du Eva-Katrine har jag fått rejält med färg (läs röd). Lurigt det där med att vara på sjön man känner inte när det blir för mycket, och inte heller om man somnar!

Lucky fått en akuttid till veterinären i eftermiddag. Måtte det vara övergående problem han har fått, vi blir ängsliga för han börjar ju bli lite till åren även om jag har hört att båda hans föräldrar blev riktigt gamla. Så hoppas vid Gud att det bara är som jag jagar upp mig. Skyndade mig, hann med 12.05 bussen så nu är jag hemma hos killen.

Det får allt bli lite mer rens av ogräs, så kan Lucky göra mig sällskap.

Nyss hemkommen med en groggy hund från veterinären. Renrakad och ompysslad i bakänden, antibiotikakur, salva och förhatlig tratt väntar fram tills återbesöket om 10 dagar. Tur att han inte vet det. Troligen inget allvarligare men jobbigt för honom själv i denna värmen dessutom inte billigt att gå till djurdoktorn. 900 kronor idag återstår att se hur mycket medicinen går lös på. Men man har ju inget val och han är helt klart värd det.

Inga kommentarer: