Bloggintresserade

torsdag 12 juni 2008

Maratonpromenad



"Vilken härlig dag, man blir härligt glad" sol ute sol inne kan det bli bättre? Få se vad dagen bär i sitt sköte. Först i alla fall operation röjning...tror att jag ska lägga på en platta först... Vem tror ni om inte Melissa...så här sjunger hon på låt 9;

Sen en tid tillbaka
Har jag varit trött
Försökt att vara allt på samma gång
Så mycket man kan göra
Och borde och vill
Mitt i allt så ska man räcka till

Sen en tid tillbaka
Har jag varit tom
Och försökt att hitta spår som leder rätt
Ja det finns så många måsten
Att va´ bra på `det man kan
Och mitt i allt så ska man vara sann

Jag har ändrat i mitt rum
Köpt nya möbler
Och samlat damm på min gitarr
För allting jag skriver, det blir ändå för kort och allt som är bra med mig
Har jag förmågan att glömma bort

Sen en tid tillbaka
Har jag varit tyst
Och försökt att känna efter hur det känns
Ja man gör som alla andra
Och försöker att bli van
Men jag har tröttnat på att vara likadan

Sen en tid tillbaka
Har jag känt mig svag
Och försökt att vara nån till lags
Ja man kämpar för en plats
Som passar både här och där
Och snart så har man glömt vem man är

Jag har ändrat i mitt rum…

Sen en tid tillbaka har jag tänkt såhär
Och insett att jag måste börja om
Ja jag har kämpat för en plats
Som passar både här och där
Men snart så ska jag hitta den jag är

Jag har ändrat i mitt rum
Köpt nya kläder
Och samlat damm på min gitarr
Men i vad jag än tar på mig
Känner jag mig alltför kort
Och allt som är bra med mig
Har jag förmågan att glömma bort

Jag har ändrat i mitt rum…

Hör den på adress: http://www.youtube.com/watch?v=jl9IQFCtt5c

Vilken överraskning! Härligt att prata med dig Ann, snacka om vad förvånad jag blev när du ringde. Kunde inte placera dig hade ju aldrig hört din röst förut men pratat med dig åtskilliga gånger i skrift. Känner mer och mer att vi lite är av samma skrot och korn. Inte ofta man träffar någon som är på samma våglängd. Någon som man vågar anförtro hemligheter.
Tänk på vad jag sa Ann ni gör mer än vad som någon kan förvänta sig (!) Innerst inne vet du det inte sant? Blev så sugen på kaffe när jag pratade med dig efter en veckas vattenkonsumtion. Försöker mig i skrivande stund på en kopp utspädd med mer än hälften mjölk. Himmelskt, bara det går vägen! Regnskuren blev inte lång precis när jag tänkte mig ut och samla upp till dig så slutade det. Sol och regn om vartannat.

Väldigt snyggt linne mor och Irene!!! Diggar verkligen färgen, Skarplila wouw!

Eva-Katrine nu står din säng renbäddad och väntar! Pianot suktar efter dina flinka fingrar och att bli rört sid och jag håller på att få ringrost saknar helt enkelt min sångkamrat. Vi får väl låna hem "Fantomen of the opera" noterna igen för kopiatorn var sönder på jobbet.
Har undrat vem som är inne och ställer upp på ditt rum nu när du är iväg och kommit fram till att det måste vara din lilla Olivia som rumstrerar där inne på nätterna. Kanske även hon som kryper ner under ditt överkast hon är ju van att ligga hos dig på nätterna. Tänk vad gla´ hon ska bli när du kommer och pysslar om henne!!!!



Först med utsikt ner till småbåtshamnen. Därefter upp emot det gamla torget och kyrkan. I förgrunden Linas bageri med kringlan hängande på väggen.

Härligt att träffa dig igen Eva, vilken eftermiddag med kanonväder, som gjort för vår 2-timmars promenad med Åhus sightseeing. Här har hänt mycket sedan du såg Åhus så här i minsta detalj. Många ställen som du och även jag minns från tonåren som är helt förändrade eller borta. Båda dröjde kvar vid minnena från Centric (pub och dans), oh vad kul det var där! Jag som är uppväxt i Hässleholm vi åkte ett gäng för att dansa hela natten lång antingen till Åhus Centric eller till Helsingborg och gick på Tiffany eller Mogambo (diskotek tidens melodi). Fattar inte att det dröjer så länge mellan våra träffar Eva. Kan vi inte lova varandra att det inte dröjer så länge tills vi sammanstrålar nästa gång?

Upptäckte på vår tur en ny butik i gamla Åhus, ett alltigenom kreativt litet krypin där butiksinnehavaren satt bakom den antika disken och virkade! Vad det skulle bli det hade hon inte bestämt ännu, men det brukar ge sig sa hon. Väggarna var "tapetserade" med färgglada alster i ullgarn, de mest konstfulla mössor, tröjor, långklänningar och sjalar. Jag gör aldrig mer än en likadan berättade tjejen som stickat sedan 70-talet. I butiken stod en gammal väv mycket annorlunda genom att djupet var så litet. Den hade byggts för att passa det utrymme där den en gång stått berättade hon. Men nu skulle snart varpen på plats och skytteln gå.







Ann av en händelse hittade jag ett skrivbordsunderlägg med dina favoritblommor på adress: http://bilder.alltinggratis.se/vaxter/paskliljor-och-tusenskonor-538.html

För intresserade har Ann kontrat med en adress där man kan läsa mer om Pyttor:
http://linnaeus.nrm.se/flora/di/astera/belli/bellper.html

Inga kommentarer: