Bloggintresserade

måndag 31 maj 2010

ROSOR


The rose has thorns only for those who would gather it.

Kinesiskt ordspråk


Some people are always grumblin because roses have thorns
I am thankful that thorns have roses

Alphonse Karr
(föddes i Paris i början av 1800-talet, journalist o författare)


Rosors språk; Vad betyder färg form antal?
Läs mer på sidan: http://www.presentomatic.com/blommor.html

Rosor i trädgården; http://translate.google.se/translate?hl=sv&langpair=en%7Csv&u=http://www.rose-gardening-made-easy.com/train-climbing-roses.html



















Sofia Karlsson har en hemsida där kan intresserade läsa mer om hennes person och verk; http://www.sofiakarlsson.com/?pID=22



















Då jag kom hem regnade det, inget vidare väder. Men över solen kravlade vår snickare. Nu är fönsterna, visserligen utan rutor ännu, på plats och rökfärgat plasttak beställt!




Så fina blev de gamla rostiga stallfönsterna som vi slet med i sommarvärmen förra året töser! Nu är det stiltje några dagar. Men vi kan förbereda en gjutform till bordskivan och snickra ihop ett par enkla bänkar. Olja in träet...så det finns att stå i och kommer att bli att sitta under och på samt att ha maten på. Nu väntar vi bara på det behagliga vädret...i pausen gräddar jag pannkakor på 1½ liter mjölk...



Fint som snus blir det ;-)

9 kommentarer:

Randiga Tråden sa...

Färgen betyder mycket för mig.

Anonym sa...

Kul att du vann igen, då får vi hoppas att det blir vinst igen så det fortsätter till en riktigt fin vinst =)

Fick du rosorna av berra? Kul att du fick pojkarna hemma med mys på rökeriet.

Ha en bra dag idag mamma =) bara en vecka kvar nu. Nu får du köra whitney låtar varje dag =)

Kram eva

Anonym sa...

Läste nyheter och hamnade här och tänkte på sömmerskan i dig -

http://www.svenskaturistforeningen.se/sv/Folkdrakt/Deltagare/

Svejs,
Ann

Bestemor Drillo sa...

Hei min venn!
For en herlig mandag-morgen med sol fra skyfri himmel, dine rosebilder, svalene som bygger i vårt uthus, linerla som tripper i gården, humlan som surrer og vi som sitter på vårt utestelle og nyter alt sammen med Casper som ligger i solen! Ha det godt i dag!
Klem fra bestemor!!

Möllebacken sa...

Mycket kloka talesätt. Är det okej att jag lånar det sista och lägger på min blogg i sidomenyn?
Ha en bra dag och sköt om dig, själv håller jag på att bli förkyld.
Kram Pella

Ingela sa...

Nu är det bara att vänta Gudrun! Håller tummarna för att det går kvickt och smärtfritt för mamma och barn!

Ni verkar ha ett sagolikt väder idag bestemor... Njut för oss också här är det inget vidare...

Helt ok för min del Pella. Håller med dig kanske gör gör det själv också men då vill jag gärna länka till en text. Få se om det blir någon ;-) Solrosen var från er alla barn!

Anonym sa...

ser väldigt fint ut, ska bli kul att sitta där ute i sommar =)

kram eva

Ölandsvindar sa...

Vilket vackert sommarrum det blir! Värt att lägga ner mycket möda på ett sådant rum för där bor man nästan under hela sommaren. Jag såg första lilla knoppen på mina rosor häromdagen så det blir säkert många blogginslag om dem framöver.
Kerstin

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=k1wMlw8nPuU

Tips