Bloggintresserade

lördag 8 maj 2010

LÖRDAGSAKTIVITET

Hallå mina vänner här är jag långt om länge...! Idag är det bråda tider här "på torpet" ... planering av kvällens meny av den nimma varianten då vi strålar samman med våra vänner på hemmaplan





Som förrätt vankas det "Inbakade heta korvar" :-), till huvudrätt "Olivtoppad köttfärspaj"





... och efterpå "Snabb cheesecake direkt i glas;

Hela menyn tagen från Allers nummer 10, även bilderna är lånade härifrån.








... vidare veckostäd och ett par lass till tippen av trädgårdsrens och en del ifrån garaget så ni hör det går i ett.

Ja dag är det en absolut fördel att arbeta så man håller värmen för hu vale så förhueligt det är ute! Rent ut sagt förfärligt ja ni vet...! Regnat har det gjort tror jag mest hela natten och ute är det kallt och blött. Drömma kan man om kommande badsäsong vad tycks om den här hela baddräkten från Panos? Nog en fördel om den håller in lite här och var.



Rent färskt med Anna-Lotta :-)

4 kommentarer:

Möllebacken sa...

Hallå.
Så smarrigt det låter. Hoppas att ni får det trevligt. Du är så flitig må jag säga.
Sköt om dig.
Kram Pella

Randiga Tråden sa...

Åh, vad gott det ser ut. Vi har det så kallt här uppe, blåsigt och regnigt. Var är våren?

Fånga dagen sa...

Ja men det där lät ju ordentligt gott det. Vad mysigt det är att laga mat till goda vänner, blir lite för sällan bara känner jag.
Ja du det är ingen direkt värme minsann, här har varit både och men i skuggan är det olidligt kyligt för att vara maj månad, nej nu får det banne mig vända.
Ha en fin söndag också.
Kram Lena

Ölandsvindar sa...

Ja äta gott och mysa med vänner är det man kan göra i det här vädret. Snygg baddräkt (om man kommer i den). Jag provade en baddräkt en gång med en snygg bandkonstruktion på ryggen. När jag tittade i spegeln såg jag ut som en väl stoppad kassler!
Ha det bra!
Kerstin