Bloggintresserade

fredag 8 april 2011

MUSIC LOVERS Winnerbäck


Winnerbäck är en kille som vår Kalle introducerade för mig för några år sedan. Det är lätt att förstå varför han diggar honom tycker jag.


Partymusik ;-) ? Kan jag nog tänka mig men i såfall ett party där man sitter och diggar... Längesedan man var på ett sådan tillställning...Så härligt att samlas i tonerna... tänker på vad du skrev Tina under kommentarerna förra veckan. Musik är utan tvekan en viktig ingrediens för många. En språkform, där man kan få utlopp för egna känslor i andras ord och toner!


Här i gott sällskap ;-)

Vilken känsla att befinna sig mitt i tonerna och bokstavligen tillåta sig och tillåtas vara delaktig denna musik som förmår röra vid strängarna...






Ligga vaken mitt i natten... de båda beskriver banden, kärleken till varandra motsatserna i tillvaron som ger liv.


Samtidigt leker de med tanken, lockelsen som drar...


För att ögonblicket efter återvända. Rädsla av blotta tanken att förstöra något, eller att bli lämnad kvar...






Han sitter ensam på sin kammare tänker på tillvaron, på livet på djupa relationer, på sanning, moral, glädjen, om det sköna i att anförtro sig... samtidigt hur sårbar man är då man blottar sig. Han uttalar orden att han klarar vad som helst.


Jag tänker att denne Winnerbäck med sia texter förmår röra vid ungdomen i oss.


5 kommentarer:

Anonym sa...

Jasså du valde lite lugn fredags musik =) Ingen party musik idag inte =)

Hoppas att du får en skön dag....kram eva

Petit Eyekiss sa...

Så fint, om än lite sorgset.

En fin fredagskväll hoppas jag att du får
Kramis
Bettan

Anonym sa...

Haha ja men det kommer säkert att vara lite partymusik på så ska det låta ikväll =) haha, det kan jag nog tänka mig....fast jag vet dock inte vilka som ska vara med...men ikväll ska jag festa så jag missar det, och nej jag ska inte klä mig för bart, det öser ju i sthlm.

Puss och kram eva

Maya sa...

Haha! Jag hade väl skrämt slag på hela Åhus om jag gått ut sådär :P
Ha en underbar helg!

Ölandsvindar sa...

Tänkte just på hur musiken har ändrat karaktär. Hörde alldeles nu Mjölnarens Irene på Ring så spelar vi. Så lät populärmusiken på 50-talet.
Kram på dig
Kerstin