Bloggintresserade

söndag 17 april 2011

VILODAG

... inte här i Paradiset i vart fall. Fullt ös har det varit mestadels denna dag. Men vilket härligt väder! Visst är det en fröjd att hänga tvätt på torkvindan ackompanjerad av den ljuvligaste "fåglakör".



En hel del fröer har nu kommit ner i jorden så nu är det bara att vänta och se. Här bredvid kan ni se de praktiska hurtsarna och den hemmasnickrade hyllan :-)


Stora knoppar på vinrankan av Burgundersort









Några meter staket är på plats, men det är ingalunda klart. Ett par sektioner kvar samt grövre grindstolpar till smidesgrinden...

... samt en överliggare som ska på plats utmed hela staketet.



Vi bestämde oss också för att jämka så på några ställen ska det skrapas av jord till förmån för andra ställen. Ikväll är jag trött som en lus så inte helt fel att vi förberedde en köttgryta tills idag redan igår.

7 kommentarer:

Bea sa...

Vilken fint veckoslut både du och jag haft! Skönt när man äntligen kan njuta av små projekt i trädgården på lediga stunder.
Ha en fin påskvecka!
Kram /Bea

Elle sa...

Fler som har varit flitiga utomhus!
Jag hoppas att du har ork nog att titta in till mig. Jag har något till dig att ta tag i!
Kram Elle

Kamomilla sa...

Det var så underbart väder igår, att jag tror det inte var så många som vill spendera dagen inne. :)
Härligt att våren äntligen äntligen är här!

C De-sign sa...

Hej och tack för kommentaren inne hos mig!Jag jobbar ju fulltid i skolansvärld....det gör väl du också? och har haft det extra "körigt" på sista tiden! Men nu ska jag vara lite mer uppdaterad och hinna med att göra alla besök...och skriva kommentarer. Jag längtar sååååååååååå till Skåne......... havet.....ljuset....tänk vad underbart med en promenad längs med havet med min hund Maja! Vad ni jobbar med staket och allt..fint blir det! Njut nu av vårvädret, det ska bli fint vad jag förstår! Vår-Kram fr C

Gunilla sa...

Härligt när man kan slutföra påbörjade projekt innan allt sätter fart.

Vi hade ochså en riktigt fin dag igår men det blåser som bara den.
men då försvinner snön med en rasande fart. Men än går det inte att gräva i jorden.Tjälen är kvar i marken än men får vi bara behålla värmen så dröjer det nog inte så länge. Kanske i mitten av Maj på ställen som inte ligger i skugga.


Vi har ju vårvinter, vår och försommar innan sommaren .Så våren är ju rätt så lång.

Nattempen ligger runt plus 2-4 men det kan ju bli minus någon natt ochså.



Ha en riktigt härlig vecka och En Glad Påsk.


Kramen/Gunilla

Anonym sa...

Åhh va gott med köttgryta, jag vill också ha....=(

Det blir ju supersnyggt med staketet....=) får se det in real life på onsdag...Längtar som in i nu. Snart dags för promenad nu, tar den innan jag äter idag för jag är inte så hungrig nu.

Vad ska du ha för odlingar i växthuset i år?
Puss och kram eva

Maria sa...

Så härligt att få göra diverse vårjobb utomhus! Och fåglarna är verkligen glädjespridare. Lycka till med dina växter!