Bloggintresserade

fredag 20 november 2009

Soligfredag




Hej på er "the same precediar" as whole week. Lika alltså sånär som på att idag är det fredag. Önskar er alla en härlig dag!








Fick imorse ett vansinnigt kul massmejl. En hel del dråpliga bilder bla den här. Med texten: "Har du någonsin varit så här trött!? "








Och så pigg man måste bli när man vaknar...

JA, råkade somna i kylen på jobbet innan idag...




Ann: "Lika svart och fuktig och mild morgon som innan i veckan.
 
Turen med mamma varade till sena eftermiddagen och inhandlat blev fågelfrö och lite annat till skafferi och kylskåp.
 
Vi hoppas vädret lättar lite idag!"

Aningen kallare i Skåne.




Ann (9.10): "Wow vicket väder! Himlen spruckit upp, blå och fin och solen visar sig!!!"






Likaså i Kristianstad vid cirkus 10 bröt solens strålar fram. Hade ännu strax över 12telefonjobb då ringde Kalle att han var i stan och om jag ville kunde han hämta mig om ett par minuter? Klart jag ville som precis missat bussen och fått vänta tills 13.

Då vi kom till Åhus tyckte Kalle att vi skulle svänga inom Sivans grill. Har ett tag tänkt bjuda honom på dagens ute och det blev istället grannen Bowlingen som idag serverade fläsknoisette med gratäng rödvinssås och kall bearnaisesås, hemlagad berättade kocken som såg så stolt ut då jag frågade efter märket... så fantastiskt god!!!

Kul att du gillar mina bildspel Eva-Katrine! Ungefär samma bilder som förut ett och ett annat nytt... det på vår Charlie tex. Blev själv rätt nöjd med dem. Kycklingrulle som du har lunchat låter minsann inte heller rent fel.




Det är så häligt att se på himlen... himlen....himlen... det är så härligt att se på himlen den är så blå







"Det är så härligt att gå i solen... solen... solen... det är så härligt att gå i solen den värmer så







Gullan Bornemark?
I vart fall: Visst vaknade man till liv av det gudomliga vädret!

Ann (15.42): "Och en gôrfin solnedgång! Kommit in utifrån efter att ha täckt svärföräldrarnas sista rabatt med granris, fyra granar gick det åt denna gång, stilla och soligt och friskt!
 
Innan dess åt vi chili con carne. Ikväll blir det ostfondue hurra! Nu väntar en uppfriskande dusch!"







Måndagen filmsnutt på HACKE nu på plats

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fan säger jag vilken telefon. Det gick inte att skicka mms. Får se om erik kan lösa det så jag kan skicka imorgon.

Men pälsen är nu min:) Superfin...och du måste se den, så jag ska försöka att lösa det :)

Hoppas att maten blir god ikväll!

Puss och kram

Ingela sa...

Nej men vad nu då, svär du... då är du arg... men du alltid besvärligt att lära sig sköta andra grejor. Tat lugnt vetja., du fick ju pälsen av Eril och du den fanns kvar!

Ha det nu bra ikväll och försök göra det lite mysigt för dig!

Kram Mamma

Anonym sa...

Gud Va Calle är bra. Han är bäst i Idol :) Eller hur?

Hoppas att maten smakade:)

Ber om ursäkt för min svordom :) Haha

Ingela sa...

Jättesvårt...
Pappa och jag skulle kunna tänka oss att köpa en skiva med Mariette eller Reza...

De andra är bra...
Calle gillar jag, han har en jättefin röst och gör aldrig något dåligt.

Kanske ändå Erik och Tove (som jag inte alls gillar speciellt) ändå är mest idoler? Vi får vä se...

Idag ska jag försöka vara vaken tills omröstningen!

Anonym sa...

Haha ja det klara du, håll dig vaken...:)

Ja Reza är jätteduktig, men jag klarar inte av handen, sen har hon väldigt dålig engelska tyvärr. Tove är väl egentligen mest idolen av dem ja. Ja vi får se. Jag tror nog att Reza åker ikväll.

Ja han är duktig, de flesta är ju duktiga som är kvar nu..-...:)