Bloggintresserade

onsdag 11 november 2009

Sättonsdag

... Mats arbetslös (inte ledig, var han noga med att betona). Bilen ska på service och klinkers sättas.

Igår frågade han hur jag kunde vara så dum att jag bytte ut onsdagen mot torsdagen till ledig dag. För vädret har ju visat sig från den ljusa sidan på onsdagar numera (idag droppar det enerverande från takskägget från en otät ränna). Fast han retades ju...

Onsdagen numera konferensdag på vår enhet och valet fick bli tisdag eller torsdag... Så idag väntar extrajobbig konferens för mig då man måste vara hjärnbright. Har tagit sovmorgon, kelat med djuren, bad och hårtvätt, botaniserat i garderoben och funnit en vit långskjorta typ (konstnärs) säkert från 80-talet (dagens outfit tillsammans med jeanspantalonger, lila långkofta samt svarta stövlar), ätit frukost känns på det hela rätt bra.
__________

Anna-Karins Chris Martin i söndags:



... och Mini:



Mini har en aning rinniga ögon säger Anna-Karin tycker faktiskt att det syns på denna bilden. Dyrt med veterinär sa hon så sent som förra veckan var de där. Jag rådde henne att ringa och höra vad de hade att säga först. kanske får hon några droppar antibiotika eller så har hon bara såna ögon.
__________

Spår av Charlies tassar på stranden häromdagen. Det var innan regnet kom:



Redan några som har varit inne och tassat i mitt space... ser ut som om de flesta vill hålla mig på halster eller är det kanske så att det är olika varje dag... Tänkte om jag kanske skulle kunna se något på inslaget med flaggorna... men verkar det tillförlitligt? Inte siffrorna i vart fall. Går och hoppas på en flagga från USA kanske från syrran eller från Alfred. Vi får väl se... och nu häde det igen den där tankeöverföringen för precis då jag publicerat mitt inlägg satt flaggan där från USA. Jippi! Vem av er var det? Du Christin?

Kul att du hittade hit igen Monika. Katter verkar ju absolut vara ett gemensamt intresse. Likaså ex. livsfrågor...

Sist men absolut inte minst Ann... inget att skriva idag kanske? Men du finns här det vet jag!
__________



Det sitter en pojke på månen och tittar nyfiket ner.
Det sitter en pojke på månen, han sitter stilla och ler
Det sitter en pojke på månen, han sjunger stilla sin sång.
Älska, älska för kärlek. Älska en endaste gång

Men mamma, du måste förklara. Vad är meningen med det här?
Varför kom jag till jorden om jag bara är till besvär?
Nu dalar min sol över Söder, jag längtar till helt andra hav.
Den största sorgen i livet är den att jag aldrig blev vald.
Så älskade mamma, kom håll din gosse i hand,
för jag har tröttnat på livet, jag reser mot fjärran strand.
Med ångbåt på min pyjamas och liljekonvaljer i blick
jag färdas mot okända länder och ordningen jag aldrig fick.

Det sitter en pojke på månen och tittar nyfiket ner.
Det sitter en pojke på månen, han sitter stilla och ler.
Det sitter en pojke på månen, han sjunger stilla sin sång.
Älska, älska för kärlek. Älska en endaste gång.

Äntligen gossen får sova, lutad mot skimrande dröm.
Fjärran från verkliga fasor, vilar till sist i sin sömn.
Han kramar barndomens nalle, och skådar regnbågens skatt.
Modern vakar vid bädden, sov nu min prins, gonatt.
Dagen skymmer, och natten gläntar redan på dörrn.
Grinden till trädgårn står öppen, spikklubba, maskar och mull.
Men drömmen som ledde mig framåt var också av skimrande gull,
slott och blänkande dammar av svanar och näckrosor full.

Det sitter en pojke på månen och tittar nyfiket ner.
Det sitter en pojke på månen, han sitter stilla och ler.
Det sitter en pojke på månen, han sjunger stilla sin sång.
Älska, älska för kärlek. Älska en endaste gång.

För jag har älskat så många, hjärtat av längtan var fullt.
Så många jag älskat i mörkret, jag har älskat för kärlekens skull.
Men nu är det dags att fara, man blåser i ångvisslan strax.
Det enda som är lite sorgligt, det är att mamma inte får plats.
Men älska, älska för kärlek, han sjunger stilla sin sång.
Minns att du föddes till livet för att älska en endaste gång.

Det sitter en pojke på månen och tittar nyfiket ner.
Det sitter en pojke på månen, han sitter stilla och ler.
för alla barn i världen han viskar ett trösterikt ord,
för alla ensamma hjärtan, för alla barn på vår jord.

Det sitter en pojke på månen, han sjunger stilla sin sång.
Älska, älska för kärlek, älska en endaste gång, endaste gång, en endaste gång
Älska, älska för kärlek, älska en endaste gång,
en endaste gång, en endaste gång.
---
Oh vad jag gillar den här sången, tankarna som väcks och framförs med en underbar grov stämma.
__________

Äntligen hemma men inte på tv. Ikväll vankas ny rätt tips från dagens Kristianstadblad. Vi blev sugna imorse redan då vi öppnade bladet. Få se hur det smakar kanske lägger vi det här. Enkelt och behändigt och väldigt gott!

Pasta med bacon, grädde och ost
4 personer

300 g torkad spaghetti alt. 500 gr färsk
2 pkt bacon (300 g)
1 msk olivolja
3 dl grädde gärna mager
3 dl riven ost
1 tärning grönsaksbuljong
pyttelite salt och svartpeppar

Missade kolla E-nummer på kaffegrädden... annars ju tunnare grädde desto fler onyttiga tom. skadliga E-nummer. Kanske gäller det bara matlagningsgrädde?

Blandad sallad till

Inga kommentarer: