Bloggintresserade

onsdag 18 november 2009

Spela för livet på en onsdag

... sovmorgon, nyss vaken utan klockskräll. Börjar så smått skönja dagen utanför. Det håller upp med regn nu, men jag tror att det har kommit mer under natten som gick. Kan jorden verkligen sluka mer nederbörd så här snabbt tänker jag? Termometern visar på +8 C. Hyfsat varmt alltså! Vågar vi hoppas på några solstrålar?

Ann: "Minsann kom solen fram ett tag igår middag, härligt! Regnblött ute denna morgon med massa plusgrader. Prognos pratar om solig helg och det vore en lisa för våra själar!
__________
 
"... Hur går det för handleden din, skall vi klä dig i michelin-dräkt så du blir vadderad runt om... vore tryggt för både familj, dig och grannar :-) Var det halt eller var du hal uppe i hjärnkontoret? Lilla Pinglan då!

Ibland är det inte så enkelt att man kan skylla på balansen eller snarare obalansen men den underlättar ju inte heller precis. Ibland är oturen bara framme. Men allt är ju komplext för också tur... det kunde ha gått mycket värre.
__________
 
"... Influensan kryper närmre, igår rapport om två på intensiven här varav en i respirator... Svägerskan norröver rapporterar om insjuknade barn, 10 av 16, på angränsande dagis, en man utskriven efter respiratorsvård på regionsjukhuset.
 
Ha en bra och kurant dag!"

Ja, visst blir man smått nojig lite varstans på kollektivtrafik, affärer etc. Kom på mig själv att lyssna och tänka då någon satt och glöffade i skoalns aula nu i eftermiddag.
__________



Jag spelar för livet för allting som växer
som lever och andas och föds och dör.

Jag spelar för livet jag vet inget annat
som ger både mening och dagligt bröd

Jag spelar för livet jag sjunger för full hals
Jag leker med toner och kysser ord

Jag spelar för livet Med huvet i himlen
och fötterna dansar på Moder jord


Jag spelar för livet, natt å da

Jag spelar för livet, sån e ja

Jag spelar för livet, da å natt

Jag spelar för livet, därför att

Jag spelar för livet

Jag spelar för livet med bultande hjärta
och själen bräddfull av glädje och sorg


Jag spelar för livet jag våndas, jag njuter
och säljer min möda på månglarnas torg

Jag spelar för livet och glömmer bort döden
för vid den horisonten syns inget ljus

Jag spelar för livet och litar på tiden
som alltid har växt till nästa nu

Jag spelar för livet, sån e ja
Jag spelar för livet, natt som da
Jag spelar för livet, da å natt
Jag spelar för livet, som besatt
Jag spelar för livet
__________

Taxi med Mats till jobbet idag för vi var på Rinkaby rör påväg dit. Investerat i en ny WC lågspol och beställt en liten rund vask. Det bidde ingen skål till bänk... den här är vit och ska stå fristående men med snyggt avloppsrör i krom. Alltså inget skåp under. Ev. tvåkopp får vi ordan på annat sätt. Få se hur! :-) Mats farmors ovala spegel nu beige tänker vi skrapa och måla om ev i svart som toalocket. Tror att det kan bli fräckt.
__________

Ann: "Akta er"
http://www.kvp.se/nyheter/1.1783786/smhi-risk-for-storm-i-skane-i-kvall

... Nyss hemkommen till Paradiset. Här blåser det friska vindar redan (kl 16.10). Kvickt har jag plockat undan en del av dekorationer och möblemang härutanför. Kalle jobbar med taxikörning till 21. Bara det håller sig lugnt tills han är hemma. På kvällen flera körningar mellan Kristianstads Airport och Sturup där flygen inte kunde lada pga. ovädret. Sedan hade han passerat den större olyckan utanför Malmö. En bil hade fått ett helt träd över sig i Vinslöv tyckte jag han sa det var. Massor av kullfallna träd och annat.

En tuff dag har han haft, med körning till imigrationsverket i svinottan, sedan visserligen ledigt ett bra tag men sen på det igen. Bättre han utbildar sig till ambulansförare även om det nu är en en lång väg för det behövs både sjuksköterskeexamen och sedan vidareutbildning.

Själv hade jag lyxen att bli hämtad efter jobbet även nu på em. Mats hade passat på att svingsa inom Maxi för att köpa hem ny hundmat. Charlies säcken var i det närmaste slut och just den sorten finns inte här på orten. Själv var jag inom Röda korset innan vi körde hem och köpte en kraftig docka pärlgarn för 5kr. Imorgon om jag kan pga leder tänker jag brodera litta.

Ikväll vankas det laxkotletter, kokt potatis och hollandaisesås. Förresten var det inte det ni hade igår Eva-Katrine?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag missade totalt att du hade ramlat igår. Stackars lilla mamma. Din armar är det synd om nu. Dags för doktorn?

Lång dag idag? Pappa myser väl med att vara hemma om han inte bygger en massa och arbetar ändå. Fast han har ju väldigt bra hjälp, eller hade sista jag var hemma med Charlie.

Haha jag har gått runder och sjungit på den låten i typ en vecka nu, jag spelar för livet :) Haha.

Film tips: Hyrde film igår med Julia Roberts "Fireflies in the garden"
Väldigt speciell film, alla kanske inte gillar den men den gav mig många tårar. Sevärd tycker jag,

Puss och kram

Ingela sa...

Visst mina armar är det syndom just nu... men jag ska ta det lite piano nu så hoppas vi på att det går över rätt snart. Är det inte värre så, mest klantigt faktiskt!

Tack för filmtipset, det ska vi ta fasta på. Pappa har ju inget emot Julia (och inte jag heller faktiskt).

Anonym sa...

Nej vi hade Laxfilé, koktbroccoli, potatismos och vitlökssås :) så inte riktigt men samma fisk sort..::)

Ingela sa...

Tror ändå att det var så att Mats blev sugen på lax då han hörde det.