Bloggintresserade

måndag 2 november 2009

Fortsättaskolanmåndag

... och pärelovet finito utan att ha plockat en endaste potatis... vad liknar det? Du har ju åtminstone nya fina matkällaren du kan ner och plocka i Ann!

Ann: "... Backrack: jepp...

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjDz4GyT0zpasuLEaGrfN2WmKsO1CZHFjYi7RSNn0ZzKZi9OeXfrl1Ha-Zrv2BWsQKTkO5qlv9pIlmvMGMTHt97CrL_r3GgpEQy79OSzx0JpAMbAhq3ZnMKDrCrmVWGGXQjjePqlJbAAGk/s1600-h/DSC01712potatis.jpg

de två lägre köpte vi ju på ikea häromhelgen, för att testa om funka och passa, och nu kompletterade vi :-)"
__________

Svart utanför fönstret i Paradiset, känns som om det fortfarande var natt då Philips klockradio tjöt för det var dags att stiga upp.

Nu nybadad, påklädd och frukosten på plats... redo för att möta dagen med andra ord. Jojokortet på bussen ska invigas...

Tänker på er... våra barn; A-K som antagligen ska jobba hel vecka trots jobbhelg... E-K på nya jobbet... K-M och P-O välförtjänt ledighet.

Ann: "Vad hände med E-K-s caféjobb, och vad blir det nu för syssla? Stort lycka till!!!"

Blev uppsagd på kafeet ägarna oense men den ene delägaren hade inte råd att ha anställd kvar... vad gäller nya jobbet får hon själv berätta (!) ... kanske efter idag?
__________

Många som har gått i ide inför vintern verkar det som... undrar hur det är bla. med dig Runo och din familj?

Kallt och ruggigt ute och Charlie gick och lade sig direkt efter morgonrundan.
__________

Ann: "Blåser himla usligt ute, började igår kväll.
 
Efter att lastbil och bilen sulats om till dubbdäck och blivit tvättade igår och

... chili con carnemiddag gick vi en promenad väl påpälsade med vantar, mössor och halsdukar. Eftermiddagskaffe med svåger o svägerska

... och maken fick på ett ögonblick så vida pass ont i sin handled att han blev grå i ansiktet, han försökte förklara och jag tyckte det liknar vad jag fått när jag ansträngt händerna med t ex för mycket handarbete, ett ont som jag tycker känns som om ben, leder spårat ur, ligger fel, ont utav h-e gör det. Först när han fått en stark tablett börja det onda minska till 5 på en skala av 10 på kvällen, och nu på morgonen har han omk 2½... Jag vet inte var vi har elastisk binda i lådorna här... vilket kanske hade varit gott stöd för handleden under arbetsdagen, bad honom kika i lastbilens förbandslåda.
 
Idag kort sjukhusbesök och efter lunch besiktiga bilen.

... Usch... måste vara knepigt då man verkligen behöver hela sin kropp på jobb. Nog bäst att han söker läkare som ställer diagnos.

Hemskt då inte kroppen lyder... själv har jag den senaste veckan besvärats av smärtor från armbågen och ner vid vrid-lyft... tänker att det kan vara tennisarmbåge... men det tror inte Mats för han säger du har väl aldrig spelat tennis. Kalle skulle också vara lustig och ställde diagnosen musarm... det kunde man kanske tro men det är isåfall fel arm.
__________

Angående klädvårdshörna:
 
"... Jamen vilken apparat du hittat! Faktiskt, jag har ju 'alltid' haft torktumlare, skulle ha svårt överleva utan tror jag... den som stod här i huset gick ju hädan förra sommaren och jag fann en äldre begagnad för liten peng på annons till den svarta Lg:n skulle komma ut på den svenska marknaden och det har den nu gjort :-) men, jag har i flera år tänkt torkskåp.... mer varsam mot textilierna även om energislukande monster från några decennier tillbaka.... men tänkt att ett fräscht behagagnat ändå skulle vara fint att ha emellanåt.... så kommer du med nutidens utveckling! Wow!

Mangel? Jag är en av de få reliker som använder det mig veterligen :-) är inne på min tredje nyligen; Haft en bänkmangel, har en stående Cylina kallmangel automatic :-) och så skall jag ta över svärmors fina bänkmangel.

__________

Hemma... tänkte samla ihop lite löv... skitkallt trots 5C ute. Började regna tur för mig. Lät mig själv slippa!

Inga kommentarer: