Bloggintresserade

måndag 23 november 2009

Min plats på jorden

... lisa för själen och ett verkligt hett ämne för en ny psalm:

Malena Ehrnman

Min Plats På Jorden

Här är allt så nära
jag stannar här ett tag
tar det jag kan bära
och det som är idag

Jag vill bara andas
se färgerna igen
sol och regn som blandas
med ro i skymningen

Jag har orden - och jag följer dem
till min plats på jorden
jag tror jag kommit hem

Här skall dimman lätta
och ljuset bryta in
lägga sig tillrätta
på platsen som är min

Jag har orden och jag följer dem
till min plats på jorden
jag tror jag kommit hem

Får jag orden och jag följer dem
till min plats på jorden
då har jag kommit hem

Hör du orden och du följer dem
till din plats på jorden
då har du kommit hem


[Text: Py Bäckman - Musik: Anders Hansson/Fredrik Kempe]

8 kommentarer:

Anonym sa...

Fin låt :)

Men det låter som något man har hört innan eller? Lät verkligen som en psalm, men när jag såg vilka som skrivet den så var det ju en helt ny låt.

Ahh sak samma.

Nu är klockan halv nio, jag ska droppa i säng...helt slut :) haha

puss och kram

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Ingela sa...

Hej på dej lilloppan! Py som har skrivit texten har ju också skrivit texter till några av psalmerna i nya psalmboken.

Gör du rätt i som lägger dig tidigt så är du pigg till morgondagen när kul jobb väntar.

Kram mamma

Anonym sa...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6172725.ab

Läs denna artikeln, usch va hemskt. Tänk och skrika men inte få fram ett ljud. Man hör rösten inom sig men inte någon som står utanför hör en.

Usch.

Puss och kram Eva

Ingela sa...

Fruktansvärt... jag har noterat, läst och återkommer! Kram

Ingela sa...

Arma människa, och du... man frågar sig hur det överhuvud är möjligt! Att vara fången i sin egen kropp... att sådant kan passera ... som får så oerhörda konsekvenser för den enskilde och för anhöriga. Jag blir man mer än mörkrädd, kan man lita på sjukvården? Är det så svårt att mäta aktivitet i hjärnan kan man då vara säker någon gång?

Anonym sa...

Ja visst är det hemskt, tänk att bli fånge på det viset, då är man nog hellre i ett riktigt fängelse och kan prata.

Sitter nu på jobbet och väntar på min handledare :) haha

Puss

Ingela sa...

Läs "fjärilen i glaskupan" vet jag!
Min recension finns här på bloggen!