Bloggintresserade

tisdag 24 november 2009

Tisdag utan inspiration

...är det idag... Ljumt ute det har ljusnat lite men man ser att himlen är full av moln även idag. Nu väntar jobbet sedan ska jag hem och plocka upp ljusstakarna ur sin papplåda.

Ann: "Med risk att låta enformig... mörkt och blött ute, du vet.

Skall bli lite soligt säger prognosen, då kan jag plocka tallris till mammas balkonglåda och ta med när jag stannar inom henne istan imorgon, bra timat.

Du har lite höst- och vinterdekorationer i er trädgård antar jag? Något speciellt ni har utomhus, kanske ljus i speciell gran, en eller?"

Denna veckan planerar Mats fixa till drivhuset med sin belysning. Men det är väl det vi ska ha ute.

Hemma i Åhus lite solglimtar. Här nu en hel del mörka moln men över vårt ser man även blå himmel.

Kycklingsallad, promenad i stjärnklar kväll. Charlie träffade sina kompisar Jack och Putte. Massor av hundsnack på alla plan. Vi får prata vidare imorgon kväll för det verkar som om det är dags för rundan samtidigt...

3 kommentarer:

Monika sa...

Lyckliga dig som fick en stjärnklar kväll! Ha en bra dag!

Hälsningar Monika

Anonym sa...

sitter inte belysningen kvar i växthuset? Det trodde jag...åhh det var så fint förra året....det måste du fota när han fixat det.

Han skulle ju ha en soft dag idag med bara en massa mys med charlie, avis är jag allt. Är inte du?

Hur länge jobbar du?

Glöm inte att göra granbock i år om du orkar...:)

Puss eva

Ingela sa...

Godmorgon fick förlänning av soft nu på morgonen. Vaknade på egen hand utan klocka.

Ljust ute faktiskt, grå himmel men med tanke på den klara himlen och vackra stjärnorna igår Monika, så spådde jag fint väder idag. Men det är ju inte försent än! Annars så kommer det väl en annan dag.

Nu är det inte många dagar tills man kan tända ljusstakar och stjärnor. Mysigt!

Skippade ta fram ett par i år. Kunde du ju haft E-K om du inte var så långt iväg.

Nej drivhuset inte klart måste städas ur efter vinrankan först.
Granbocken vi får se fört stommen är paj.
Kram Ingela