Bloggintresserade

lördag 13 februari 2010

ALLA HJÄRTANS DAG

Åtminstone snudd på :-)

Idag vill jag uppvakta er hela min familj, släkt, vänner och överräcker här Sofia Karlsson när hon passande sjunger om Alla hjärtans dag.























Jag kommer tomhänt till dig
Glömt de igen tro´t eller ej
Du får bara kärlek av mig på Alla hjärtans dag
Har inget fint kort eller sådär
Rosorna var slut i min blomsteraffär rosor är nu populärt på
Alla hjärtans dag

Jag lovade dig att jag aldrig mer skulle glömma
Skrev ner det någonstans det var min chans
Det är så mycket jag vill säga dig
men orden blir kvar i mig
det är så svårt att uttrycka sig på

Alla hjärtans dag
Du log där du stod när jag sov nästa år
du känner mig väl jag vet att du förstår
så om du godtar mitt förlåt
ska jag gottgöra det efteråt
och jag ska älska dig
och alla dar blir Alla hjärtans dag

**********

Tänker gör jag också och minns extra dem som på olika sätt har betytt olika saker i mitt liv...

Hämtat ur den lilla boken "Från Hjärtat" av Anne Svärd








Det är nu ett år sedan det kom ett Nallebud från Irre Virre... vi såg fram emot att du skulle bli frisk och skulle kunna åka till mig i Åhus. Jag saknar våra samtal och SMS. Tänker på dig ofta och din goa nalle står famme i lilla hyllan.


Så nu raderades den lilla bilden vad är det med bloggen?

**********




Dagen till ära en bukett tulpaner på bordet och så provade vi lyckan i triss vinsten slutade på 75 kronor bättre än inget :-) På den smala väggbiten bakom buketten hänger min favorittavla med motivet just en röd tulpan.







Den här tavlan med tulpanen valde jag då jag vann i kommunens konstlotteri förra året. Det är en akvarell med inslag av oljepastell (ser ni den lilla blå fågeln i nedre högra hörnet?) konstnären heter Susanne Nessim. Både jag och Mats älskar färgerna. Ja, man blir helt enkelt glad av att titta på den.


**********


Eftersom det är alla hjärtans dag idag dras blickarna till det hjärtat som du lilla Eva-Katrine bara 14 år målade till mig då jag var så sjuk 2002. Jag kommer aldrig att glömma den dag då du hade det med till mig och Inger och förgyllde vår dag och den trista sjukhusväggen. Det drog till sig bådas våra blickar och fantasierna och tankarna vandrade i de varma färgerna.




Minns du det var ju knappast du fick ta med dig den från skolan för den skulle vara med i betygssättningen ;-)


**********

Chris Martin och Mini poserar för er i sitt nya torn



Vilket underbart foto Anna-Karin, du har verkligen lyckats få dem båda att visa sig från sin bästa sida... och på samma bild; Fantastiskt!


**********









MMS från Eva-Katrine som lyckats bli smittad då hon var hemma och hälsade på i veckan. Vilken osis det borde jag ju inte ha bjudit på!!!











"Lite stolthet och fördom under en filt med honungsté :-)"



**********


En vända utom stugan där rumstrerar pågarna denna dag:



16 kommentarer:

Anonym sa...

Hjärtlig söndag på dig och de dina!

Idag vankas plommonjärpar i gräddsås, styrelsemöte med vägförening men först skall jag överaska maken med Alla Hjärtans presentpåse med choklad, ljus och vykort i :-)

Vi såg melodifestivalen igår, mina favoriter var Pauline, Andreas och Orsa, vad föll dig i smaken?


Ha en fin dag!
Ann

Ps. Vilka fina tyger du shoppat! Ds.

Ingela sa...

Plommonjärpar låter "fina fisken".


Melodifestivalen? Paulina, den där uppenbarelsen som bara stod där sjöng och lyste (nr 3 tror jag) hon kom iallafall på jumboplats. Andreas var bra och Orsa med i ett annat sammanhang... tycker vi

Ja visst är tygerna läckra, flera av bästa kvalitet så pass tilltagna så att de ska kunna räcka till det som jag får för mig att göra. Först måste jag bringa ordning i kaoset från vårt förråd.
Sortera ut och och packa om. Priset på tygerna hade i flera fall varit en bra bit över 100 kronor/metern så det är ett jättefynd :-) Du behöver inga dragkedjor? Nu 10 kronor oavsett längd eller öppningsbar...

Anonym sa...

Nä, du vet väl vem Pauline är? Hon hade nr 5 i startfältet. Sjunger Winehouse/Duffy-aktigt, mums.
(vi missa förra deltävlingen, hade du favorit där med?)

Fniss, har inga syprojekt men kan vara bra att veta var dragkedjor finns att tillgå :-)

Ann

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=qjQ3RWpGVmY

Ingela sa...

Jo visst vet jag vem Paulina var såg du kommat emellan? ;-)

Anonym sa...

Trodde du namngav 'uppenbarelsen' Paulina, som jag tror heter Espinosa, snacka om namnförbistring :-) Okey, dina favoriter var Pauline och Espinosa, då är jag med dig :-)

Svejs!

Petit Eyekiss sa...

Att låta alla dar bli Alla Hjärtans Dag tycker jag låter som en strålande ide'Mycke' vacker visa och röst!
Ha en skön dag!
Jag väntar på att solen ska bryta igenom dimman, så ska jag ta mig en promenad genom hamnen.
Elisabeth

Anonym sa...

Vad vackert....Glad Alla hjrtans dag....

Du och jag får ligga sjuka idag och hoppas att vi blir uppvaktade...:)

Väntar på foto sen från badrummet.

Älskar dig! Ge varandra en stor puss och kram där hemma....Några extra till min lilla buse också och olivia.

Kram eva

Anna sa...

Puss på dig min lilla mamma! Hoppas ni får en riktigt skön alla hjärtans dag!

Gudrun sa...

Hej Ingela! Så kul att du hittade mig för då hittade jag. Välkommen!
Ha det gott 0ch en fortsatt bra dag.

Anonym sa...

Hej Pinglan,

Har du missat skriva söndag 14:e och skriver på lördagens inlägg, jag letade så och fann till slut nytt inlägg men på gårdagens datum du goa vimsa :-)

Det börjar mörkna ute, magen mätt fortfarande efter god mat och sen fika med styrelsen. Känner du någon smak nu när du är krasslig eller kan man mata dig med vad som :-)

Kväll på dig!
Ann

Fånga dagen sa...

Tjena!
Jo då här snyts det och hostas men jag tog en rejäl promenad ändå idag, solen sken och det var lite vår i luften.
Jag log när jag såg ditt tips om att riva ingefära. Precis vad jag gör också. River rejält och låter dra i varmt vatten länge sen i med en stor sked honung och aningen citron. Mums för kroppen, men sambon låter mig ha denna sköna blandning själv eftersom han inte gillar det lika mycket som mig hi hi.
Hoppas du är piggare i alla fall.
Snygg tulpantavla förresten, visst såg jag fågeln.
Ha en bra kväll
Kram Lena

Ingela sa...

Hoppla tänkte inte på det Ann... jag påbörjade ju dagens inlägg igår kväll och då blir ju datumen fel så klart... annars faktiskt har jag ingen pejl varken på dag knappast något annat heller. Biter ändå ihop och satsar på jobb imorgon får se hur det går, det blir ju stort avbräck i kassan annars :-(
...på tal om smak igår hade Mats tillagat kycklingfilé till oss båda igår och det var så smakrikt att inte ens jag kunde missa smaken ;-) Ikväll vankas här köttfärssås och spaghetti :-)
Får de verkligen spela låtarna redan som är med i melodifestivalens uttagning redan? Det trodde inte min Anna-Karin!

Javisst är ho bra Sofia och låten var ju passande idag. Hennes nya samlingsalbum lär vara en riktig höjdare. Hoppas det blev en härlig promenad i solken Elisabeth

Jag vill hälsa Gudrun välkommen som följare. Besök henne gärna på Gudrund keramik. Vilka fina alster!

Jag har ju också hasat mig ut i korta doser den här veckan tack vare Charlie. Man har ju sina personliga kurer.

Ha det gott mina vänner

Anonym sa...

Frisk och kry måndag hoppas jag du har Pinglan!

Ann

Anonym sa...

Haha ja det minns jag, men jag sa att den tavlan var målad till ett enda syfte inte att ligga i min pärm och bli betygsdömd...:)

Kul att ni båda gillade den.

Hör du av inger något?

Puss och kram eva

Ingela sa...

Tyvärr har vi inte någon större kontakt. Vi var så utelämnade till varandra den där tiden på sjukhuset. Jag fick ju så mycket större sviter än hon efteråt och var helt sjukskriven ett bra tag medan hon satsade på att vara på till 100%. Då fanns kanske inte något större behov från hennes sida... och så tog hon säkert ut sig alltför bra på förvärvsarbetet.

Vet att hon sedan hamnade på ruta ett och sedan har det inte varit lätt att sega sig upp igen.

Tror att vi idag båda är tillbaka på halvtid :-)