Bloggintresserade

söndag 7 februari 2010

SÖNDAG

Godmorgon! Då ses vi åter via bloggen... välkomna efterhand som ni vaknar :-) Tur för er kanske att mötet äger rum i cyberrymden där var och en kan behålla sina baselusker för sig själv. Nytt för dagen här är grusiga och dimmiga ögon.

Idag? Tar nog fasta på att söndagen är en vilodag tänker jag, framåt kväll vänder vi kosan söderut. Men, högst tillfälligt och sammanstrålar med våra bägge töser... Och har så en med oss hem :-). Här ska njutas!


**********

;-) men först lite stryktvätt och samla ihop tankarna till planerat veckoinlägg :-)





MMS från dig Ann... Kul då kan vi kanske se fram emot många goda soppor såväl varma som kalla :-))


Ja så blev det kväll... en intensiv dag... trots intentioner om en vilodag.







**********

Först en lång promenix med Charlie neråt havet därefter avfärd med sikte emot Malmö på vägen en liten avstickare till Qvesarums byggnadsminne. Plats för många "Nämen åh-kommentarer" men kom ut med nada saker... men massor av justa idéer.


Den här blomlådan i smide blev jag helt förtjust i. Men ingen försäljning av dito endast en tjusig skyltning.



Vitt och fräscht, vattenbesparande men kanske trångt?







Det ska va´runda badkar i år. Här som ni ser har man löst med varmvattnet till dusch och bad med en vedkamin :-) Karet i en skön blandning av koppar och trä




Här har man lösningen utan vattentillförsel och avlopp. Man gör som förr; hämtar rent vatten i brunnen och häller sedan helt enkelt ut skitigt vatten utanför huset :-) Praktiskt? Men vackert!

Massor av källor till värme. Det här var bara en del Mitt i rummet en en enorm binge med torr ved och i en av kaminerna sprakade en brasa och spred värme till hela rummet. Vi råkade en salig Stockholmare som sa att han inköpt ett hus på Österlen och nu var på god väg att köpa hela Qvesarums inredning. Har ni vägarna förbi Löberöd av någon anledning missa för allt i världen inte detta!



Jag var tvungen att knipa om bordskivan för att förvissa mig om att materialet inte var sten utan trä. Vilket bekräftade för mig att allt inte är vad det ser ut att vara. På bordet står den häftiga ljusstaken som jag fastnade för redan vid förra besöket!

Vilka underbara koppar till det blygsamma priset av 250 kronor stycket. Annars kan jag se dem till torsdagens soppa Ann.


... i ännu ett mönster men där jag skulle ha valt de förra :-)




... och så var vi då påväg från Qvesarum med näsan vänd emot Malmö.




En vända till Maxi i Västra hamnen och hämtade upp Johnny och Anna-Karin som passade på att handla efter sitt besök på Bröllopsmässan och lillasyster.

Efter ett besök och fika hos bröllopsinspirerade och när djuren åter fick tillfälle att råkas tog vi vägen förbi Slagthuset och fick bevittna ett kärleksmöte (E-K och Charlie). Där ligger man i lä ;-)

En lugn och skön kväll

7 kommentarer:

Anonym sa...

Söndag på dig. Kurera dig bäst möjligt och ha gosig E-K-vård, jag tror hon verkligen behöver det.

Bacillfria och snöiga kramar,
Ann

Petit Eyekiss sa...

God morgon!
Lite trött efter ett 70-årskalas som vi var bjudna till igår.
"Guben" är ut till landet och kollar snön på taken.Jag skulle sy på brudklänningen, men tji vliselin:-(
Krya på dig kram
Elisabeth

Bestemor Drillo sa...

Nyt søndagen !
Vi har fullt opp med en liten rabagast!!!! Kram!

Fånga dagen sa...

Hej där!
Du har så rätt i att man får göra något bra av det man har och tiden man får tillsammans.
Själv verkar det som att du mår bra och njuter av dina barn, härligt att ses och umgås.
Ha en fin vecka nu
Kram lena

Anonym sa...

Gokväll, här faller mörket och jag tittade in hos dig och blev så himlans nyfiken på vad 'veckoinlägg' skall bli :-) Kanske åker ni åt Malmoe till snart då det kvällas, kör siktigt!

Ann

Monika sa...

Att få en lagom mix av närhet och distans är inte så lätt alla gånger... När det gäller mina inlägg på bloggen så måste jag få ha tillräckligt med tomrum runt mina tankar för att få till orden. Ibland kommer de bara trillande på mig men för det mesta krävs en del filande före de sitter - orden! Har just nu ett intensivt liv som inte alltid tillåter så mycket luft kring tankarna, men jag lever på hoppet!

Nu bastu med tjejerna i familjen (misstänker att grabbarna hänger på också) och sen ladda upp för ännu ett avsnitt av Damernas detektivbyrå, en serie i min smak!

Hoppas förkylningen ger sig eller iaf inte blir värre! Njut av de dina och livet!

Kram från Österbotten där vi solar själen! ;)

Anonym sa...

Härligt få följa med er till Q och kika runt :-)

Ann