Bloggintresserade

fredag 5 februari 2010

Tänk att få vakna tidigt en morgon

... utsövd, med vetskapen om att då man kommer hem idag är resten av helgen ledig. Härligt! ... och på söndag kväll hämtar vi dig Eva-Katrine vid bröllopsmässan i Malmö. Verkar som om Charlie redan börjar känna av att du är i faggorna. Klockan 7 skulle ju tåget till södern avgå så jag tänker att du smått är på väg i detta nu:-)

Igårkväll hade jag tänkt njuta kvällens och veckans höjdpunkt ANTIKRUNDAN men efter god middag tog vi en lång Charlierunda sen en kopp kaffe och så började det... tror ni inte jag knoppade in! Skit med har för mig att man kan se det i efterhand på nätet. Men, vaddå "Inget ont som inte har något gott med sig". Jag är ju iallafall pigg som en nötkärna!


**********


Önskar er alla en upplevelserik dag, var och en på sitt håll. Ibland för att riktigt ta vara på stunden till att bli en erfarenhet rikare. Ibland får man bara försöka vara här och tillfullo närvarande! Hinner inte besöka dig Lena nu men det gäller verkligen en sådan situation där du ska idag... det är min erfarenhet. Vem vet vad du då kan få uppleva!





**********




MMS från dotra som sitter i tågkö i Linköping









Hör att flera känner sig missmodiga med den här vintern tänkte leta upp Thomas Ledin när han framför "Håll ut" tidigare men här kommer den:





När ska mörkret ta slut och vinterns kyla ge sig av
När allt faller liksom snö öch det är tyst som i en grav
Varje morgon mittemot mig samma längtan i din blick
Du tittar ut genom vårt fönster
Tänk att få vakna i ljus
Håll ut tiden är vår vän
Håll ut kommer snart med solen
Håll ut vi ska klara det här tillsammans
Håll ut några veckor till
Håll ut livet vänder i april
Kom och håll om mig
Håll ut
Hur länge ska vi halka fram på alltför isig trottoar
Dina kinder domnar bort
Men min vilja den finns kvar
Vi skynda hemåt genom mörkret snåla vindar ryker på
Du drar din kappa tätt intill
Tänk att få gå här i ljus
Håll ut tiden är vår vän
Håll ut kommer snart med solen
Håll ut vi ska klara det här tillsammans
Håll ut några veckor till
Håll ut livet vänder i april
Kom och håll om mig
Håll ut
Du ska kämpa jag vet att vi kan
Vi ska klara det ta oss fram genom ett slaskigt mars mot bättre tider
Snart ska vi leva i ljus (Håll ut)
Håll ut tiden är vår vän (Håll ut)
Håll ut kommer snart med solen (Håll ut)
Håll ut vi ska klara det här tillsammans (Håll ut)
Håll ut några veckor till (Håll ut)
Håll ut livet vänder i april
Kom och håll om mig
Håll ut
Kom och håll om mig
Kom och håll om mig
Kom och håll om mig (kom och håll om mig)
Kom och håll om mig

Eller varför inte, en fredag passar dessa toner kanske bättre ;-)






Nu har jag kollat på videosnutten Ann, fin hon är och kul att lite försöka efterapa... tyckte du lyckas finemang ;-)
På 8o-talet brukade jag rätt ofta bära slips ;-)

Så nu har vi vait ute på kvällscharlierundan. Rent stjärnklart denna kväll, det fryser på på slabbet. Inget vidare väglag för Kalle att köra i natt. Förresten såg vi två av fjolårets rådjur under vår runda. De stackarna har väl svårt att hitta mat liksom alla andra vilda djur denna vinter.

Räkmackor och Let´s dance... den här veckan såg jag hela men så hade jag oxå sovit middag idag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fredagsmorgon och några fler minusgrader igen. Ser framemot en klar och solig helg :-)
Helg på dig!
Ann

Petit Eyekiss sa...

Tjoho! Ja, sistabiten med Nisse var precis imin smak. den satte fart på "buggbenet" direkt.
Den ska jag kopiera på YT. och lägga tillmina vänner på FB.
PS.Fixar detaljer upptill på klänningen nu. Sarah (dottern) är med i någotsom heterPT-kampen i tidningen Fitness Magazin, och sista inprovningen får vi gör strax innan dom far iväg
Gå in på www.fitness-magazin.com
och läs om min sotter Sarah och hennes personliga tränare Andreas.

Bestemor Drillo sa...

Titter innom for å ønske deg en underbar helg ! Kram!

Ingela sa...

Elisabeth nu har ju jag försökt hitta din dotter på länken men misslyckats, vet inte om något är fel kanske handlar om brukaren ?