Bloggintresserade

onsdag 3 februari 2010

Balett

"Det är skottår i år", sa vaktmästaren då han steg in i arbetsrummet på lunchrasten (även jägare). Hemma
kan man välja , men inte på jobb fortsatte han sedan med ett brett leende :-))


I backspegeln: Godmorgon på er! Hur har ni det där ute är ni oxå insnöade eller?

Här är det ialla fall fortsatt vitt! Det har kommit en hel del snö sedan igår som ni ser:


**********




Ja, så kan jag ju avslöja att det blev ingen ny tavla att hänga på väggen igår (eller snarare i år). Intresserad var jag annars av en skulptur i ett överraskande material och en underbar blå färg.


Eva AhlströmBalettdansösSiden/papier maché ca 30 cm hög





**********
Ett "herrans väder" att ta sig till stan i för så lite, men "inget ont som inte har något gott med sig" :-) kanske man skulle kunna säga. För vi kom fort hem och kunde fortsätta se den där terroristfilmen som vi lånat från nätet. Den rekommenderar jag. Absolut! Har i skrivande stund glömt vad den heter, men återkommer, för den var skrämmande och absolut sevärd. Kändes också fullt möjlig. Treator hette den...


**********

Så A. nu har jag kollat filen du skicka igår och kan så klart inte mer än hålla med dig. Så klart oerhört bra att man gör tester i förebyggande syfte... För så mycket lidande kanske i onödan! Men så till den springande punkten; varför detta test liksom mycket annat enbart på män... fortfarande trots att vi människor faktiskt är av två kön, tal om jämställdhet ?

http://www.expressen.se/halsa/1.1866555/testet-avslojar-om-du-kan-fa-stroke







Hann en del påväg till jobbet idag. Ladda mitt jojokort på bussen för att kunna åka nästkommande månad. Förbi minuten för att ta ut en slant samt inom kammarkaféet för att köpa dagens kalkonmacka.







Visst, klart jag kom ihåg rensa brödburken och hade gammalt bröd med till änderna i kanalen.










... och de var som galna efter att få tag i en bit. Min uppgift var att se till så alla fick del av smulorna...




**********


En vända bortom Röda korset på lunchen. Kunde bara inte låta bli, såg den här kreationen igår... egentligen är det en överkappa till en i poplin med lite käcka stickningar. Västen tänker jag mig till denna jeansdressen ett fynd från i höstas 99 kr på Kapp Ahl. Kappan i sin helhet 100 kronor och egentligen tummade jag på den redan igår. Säkert de som nu tänker; hur kan hon bära päls... Ja jag hade ju aldrig köpt en ny men nu är ju den här gammal och då tycker jag att det är ok.



Den gamla ovala spegeln i ek till höger är just gammal och skamfilad och kommer från Mats farmor och farfars hotell Högvakten här i Åhus. Den har stått uppe på vinden i rätt många år men nu fick den pryda mitt kreativa rum :-) och visst är det praktiskt med en spegel här!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Pingel, här är jag, massa ny snö och vare sig skyffel eller fyrhjulingen med snöblad förslår varför maken har halvdag här hemma i 'snösvängen' och kopplat timmerkärror och plogblad med traktorer. Blåste så vida pass igår kväll att skottade gångar är utplånade på tomten vår, över knädjupt imorse.

Pulsa lungt i snön i skåneland!


Ann

Ingela sa...

Härligt att höra av dig att ni mår gott i snöyran. Hur mycket snö har ni fått egentligen? Även här var snön mäktig. På stora vägen till Kristianstad flög det kraftigt över vägbanan och emellanåt kom en vindpust som överskjöljde vindrutan. Fick bli snigelfart.
Nu har jag klätt på mig och ska ut på Charlierunda sedan dax för jobb!

Petit Eyekiss sa...

Synkroniseringen är tydligen bra, med tanke på rosen:-)

Anonym sa...

Va mycket snö ni har...:)

Här är inte så mycket men vi har ju inte fått det oväder som härjar över sverige. Har du en jobbig lång dag idag?

Hoppas att dagen blir bra och snart så ses vi, hoppas att snön har smält tills dess.

Puss och kram eva

Bestemor Drillo sa...

En vakker rose i en kald og snørik tid!
Den bærer bud om varmere tider;)
Kram til deg!

Anonym sa...

haha skulle det vara pappa som sa att det var skottår i år? :)

Ingela sa...

I år finns det många som skottar och senast igår kväll var han och Charlie ute en vända ;-)

Anonym sa...

Åh så näpen den blå balettdansösklänningsstatyetten är!!
Men så käck din pälsväst är då, wow! Minner om min mammas gamla bisonpäls men kunde inte klicka för närbild :-)
Jag har en päls. Köpte begagnad vintern omk 1989/90, kort med luva silverräv, så vacker, den räddade livet på mig nån vecka senare när jag råkade ut för trafikolycka, den är så stabil upptill att jag är övertygad den skyddade mig, huvudet, som slängdes runt och slog i metallstolpe, från att knäcka nacken, det fanns inte skyddsstag jag glömt namnet på i dörren eller airbags då, hade en Volvo 245. Bilen, som lindat sig runt en orubblig betong- och metallstolpe med mig emellan? Totalskrot, pälsen nerblodad till rengörning och jag hoppade på kryckor och var lindad som mumie ett tag, minnet från kvällen före till uppvak på akuten den förmiddagen försvann och har inte kommit tillbaka. Pälsen? Betyder mycket i symbolvärde för mig och jag kommer aldrig någonsin att göra mig av med den oavsett vad som för tiden är politiskt korrekt. Man kan, och skall som du, tänka recykling, för gjort är ju gjort både på gott och ont och både din och min päls är tillverkad. Köpa ny äkta päls? Näe, det skulle jag däremot inte göra :-)

Ingela sa...

Vilken fruktansvärd upplevelse det där!!! Händer det inte att du drömmer mardrömmar om den ibland?

Men där ser man... du har säkert också en skyddsängel... men du kanske inte tror på sådana som jag gör... jag har det är jag övertygad om för det har varit mer än en situation där det finns starka tecken!!!

Intressant att höra vad andra tänker runt pälsens vara eller inte vara. Vad dett är för en sort har jag inte den blekaste aning om men jag kan avslöja att någon har gjort hål på ett par ställen i den på Röda korset (inte ovanligt enligt grabben som stod därinne). Hur tänker man egentligen vara om man är beredd att ta till brottslig handling för sina syften???
Visst ska man tänka sig för hur man väljer att handla, tvång har ju aldrig lett någon vart inte till något gott iallafall... Men det är min åsikt!