Bloggintresserade

söndag 6 juni 2010

Examen, förberedelser...

... ja så har nästan hela helgen passerat i sommarvärme. Vilken förmån att bo mitt i detta Paradis och att ha det som andra reser till bara sådär runt knuten.


På lördagen var Mats och jag på visning i Glashyttan här i Åhus och jag kan säga att det var en het arbetsmiljö ur många synvinklar. Slängde iväg några bilder






... dock inte på den pjäs som vi köpte till Milla i examenspresent från familjen Persson. Hur kunde jag missa den? Men det var en flicka i blått med hår av bubblor...


Kolla vilka häftiga halsband:





På lördagskvällen var vi på handelsbaren för att fira Milla och det var en härlig kväll. Allt från den lille båten över till Äspet som är solsidan på kvällarna. Bilder kommer sedan, men de sitter i den andra kameran.



Ser gott ut det här men hallå där "Var är grönsakerna?"





Såklart har vi hunnit med härliga strandturer, aktivitet i trädgården både bollspel

... och tvättat frömjöl från utemöbler så de kan få årets strykning med pensel. Mats har byggt en gjutform till bordsskivan. Så nu händer här saker.





Förberedelser... En sista strykning med järnet och mina saker ligger nu på plats i den lille resväskan... förväntningar...

9 kommentarer:

Petit Eyekiss sa...

Oj vilka fina glasföremål.
Verkar som du haft en fin helg, och ännu finare kommer...
Elisabeth

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

Älskade flickan till vänster!

Ölandsvindar sa...

God morgon!
Det där är en vacker glasserie. Jag har köpt någon ljusstake som present för några år sedan. Visst är det lyx att bo på en plats dit alla längtar hela året.Det känner vi extra tydligt nu när sommargäster och turister börja komma.
Kram
Kerstin

Fånga dagen sa...

Godmorgon där!
Du har helt rätt, tänk att bo så att man har paradiset precis runt knuten, det är lycka det. Bara att njuta minsann.
Låter som om ni haft en härlig helg, jättemysigt.
Glaskonst vad fint och halsbanden var ju bara så vackra.
Jaså du packar väskan du, ska väl bli kul med lite ombyte va?
Jag önskar dig en riktigtr skön vecka nu
Kramar Lena

Anonym sa...

Ha en fin girls-out och konsert!

Klem,
Ann

Tigris Predikantan sa...

De sista hängen gillade jag mest. Glas kan vara så vackert!
:)

Anonym sa...

Va mysigt det ser ut att leka ute i trädgården =) Jag vill också. Skönt att du strykt det sisat och packat allt =)
Nu kom det fina vädret igen...haha.

De har så fina saker på glashyttan så det är helt galet, bra jobbat. Milla får ta ett foto på den riktiga sen =)

Åk lugnt idag, du behöver inte vara nervös för jag står där när du kommer =). Så kan du få lägga dig med min dator och titta på Anna Travis och somna skönt i det städade rummet =)

Kram eva

Bestemor Drillo sa...

Skynder meg å sende deg en hilsen fra villmarken!
Håper du får det fint min venn!!
Klem fra villmarkens datter!
Nettet er så ustabilt og alt går tregt , men pytt, pytt hva gjør vel det!!!

Ingela sa...

Hej mina vänner!

Javisst är glas fantastiskt vackert. Så glada då vi kom på att det kunde vara roligt att ha något från just vårt Glashyttan då man faktiskt kommer från Åhus.Skulle tro att du syftar på flickan helt i natura "oroshjärta"... ja, jag tänker också att pjäsen är fantastiskt vacker! Formen liknar den som vi valde till det blå flickansiktet.

Man har inte roligare än man gör sig och roligt tänker vi ha!!!!