Bloggintresserade

måndag 28 juni 2010

PASS PÅ



... gång.

Vid middagstid tog jag bussen till stan och mötte så småningom upp Mats för att vi skulle beställa nya pass hos polisen. Men deras datasystem hade havererat så allt blev rätt knöligt idag vi fick sticka ifrån och ta ut pengar. Och så tog vi foton så klart... det gjorde min dag...

Brukar försöka vara positiv och se positivt på tillvaron. Men tvingades inse att det även står skrivet utanpå vad jag har varit med om åtminstone då jag inte får le och använda ansiktsmusklerna. Säkert låter det som en bagatell för många, men det är det inte för mig! Faktiskt mer betydelsefullt än jag själv kunnat ana. Det känns inte som en bra dag.
Om någon ställer sig undrande till vad jag menar så har jag tidigare publicerat första kapitlet i min tänkta bok här på bloggen...
http://hem-tradgard-design.blogspot.com/2008/03/vem-som-helst-kan-drabbas-av-stroke.html

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Ordnat hem såpa eventuellt blir det till att slipa och såpa in bordskivan efter konstens alla regler efter maten. Kanske försöka blåsa ut skallen...

http://www.finja.se/App_Resource/Page/file/tips_ideer/moebler-i-betong.pdf

Gott så...våtputs samt 3 gånger "tvätt och polér" sedan påbörjade vi tvätta den gamle vojnen med resterna av såpan. Skulle tro att fortsättning följer imorgon dag!


http://www.finja.se/Page____1001.aspx?PageID=56

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Men först kokt pära, varmrökt lax, romsås och rikligt med grönsallad.
I väntan på maten gödslat rosorna och vattnat.

Promenad i ljuvligt kvällsväder, nu är det i mitt tycke helt lagom. Mig gör det inget att det svalnat av något... och inte Charlie heller. Men märk väl jag klagar inte...


PUBbordet som det står grillkol på är från Mats farmors ölkafé här i Åhus. Vi har två stycken med stolar till så dessa är tänkt att vi ska ha i andra hörnan av uterummet bredvid baren. Då vi vll duka långbord kan vi sätta ihop dem :-) Men det får bli en senare fråga.

7 kommentarer:

Fånga dagen sa...

JA men hej där tjejen!
Ja det där inlägget utstrålade lite negativa energier minsann hi hi. Skönt det med ibland. Jag hoppas förutom småkrångel att du haft en härlig midsommar och njutit av varenda minut precis som jag har.
Jag ska ha ett par dar ledigt till nu sen blir det jobb i helgen igen.
Ha nu en fin kväll och skön dag i morgon min vän så hörs vi.
Kram Lena

Petit Eyekiss sa...

Livet blir inte alltid som man tänker. Jag har haft lite down också före midsommar. Min son mår inte bra, håller på att stressa ihjäl sig....Klart att jag som mamma blir orolig.Hoppas ändå att du kunnat njuta av det fina vädret..Det har L och jag gjort nu ikväll när det är bara vi två igen....

Anonym sa...

Du har världens vackraste leende, även om det är tufft för dig.

Snacka om städat i uterummet =) Är det för min skull? =)

Jag måste också börja röra på mig så jag orkar med ditt tempo när jag kommer hem.

Dags för nya pass för er om det blir en semester i sommar eller? =)

Jag tror att jag faktiskt vill vara i Åhus hela sommaren, känns som att det behövs!

God natt kram från sthlm

Ingela sa...

Hej på er! Min midsommar har varit härlig och det är så sant det du sätter fingret på Bettan... även om man är fullt införstådd med att livet inte kan planeras och styras in i detalj så kan det det vara svårt att inse. I det här fallet har jag lurat mig själv... det inre kan jag ju aldrig bortse ifrån gåvor som falnar ... men undvika att kolla i speglar... le på foton för att tvinga upp musklerna. Låta frodigt hår växa... Märkligt att jag så ofta får höra att man inte skulle kunnat tro det... det har jag sugit upp som en svamp... så framgångsrikt, att jag lyckats så bra med att dölja. Nu föll illusionen... det var vad som hände igår. Och fallet blev smärtsamt... finns inget annat än att gråta en skvätt till spotta i nävarna, kravla sig upp och gå vidare. Den känslan är jag välbekant med. Tänker på Strindbergs ord "Det är inte lätt att vara människa"... och det är så svårt för andra att sätta sig in i den personliga känslan.

Jag vet Bettan lite vad du har varit med om. Ändå är det bara du som äger din känsla!

Ens barn betyder allt och lite till. Att de mår bra ligger utanpå allt! Ändå kan man inte mer än att försöka väcka dem om de är beredda att lyssna.

Du är så välkommen hem lilla loppan. Pappa, jag, Charlie och Olivia väntar. Då blir det lagom doser slappa och träna och annat!

Ölandsvindar sa...

VAR GLAD ATT DU HAR ÖVERLEVT! Javisst, men det finns dagar då jag kan spy över den där kompressionsstrumpan som jag alltid måste ha på min högra arm eftercancerbehandlingarna.
Expediten i butiken förstår inte att jag letar efter långärmat i sommarvärmen. "Det är väl inte så farligt att den syns". Jo det tycker jag som bara ser den fula strumpan för mina ögon när jag äter, hälsar eller annat.Förstår precis hur du känner det. Visst är vi glada över att vi lever men livet är inte riktigt som förut.
Kram till dig
Kerstin

Anonym sa...

Tack Kerstin! Jag har ju förstått en del av vad du har varit med om. Så jobbigt för dig !!! Att inte längre vara som förut att inte kunna dölja för sig själv och andra. Så skönt för mig att vara ensam med en känsla som kan verka alltifrån banal till "en undran om den finns och omöjlig att uttrycka". Det bekräftar bara att var och en har sitt (!) Livet är en balansgång... en gåva och ...

Fick bli anonym för att få in kommentaren
KRAM Ingela

Anonym sa...

Slippa vara ensam ska det vara så klart!