Bloggintresserade

fredag 11 juni 2010

SKOLAVSLUTNING

och "Den blomstertid nu kommer" ... ja det är absolut något alldeles särskilt med dessa ord och toner. Det tror jag de flesta kan skriva under på. För de flesta förknippas den med ljusa minnen. Och vägen börjar för min del bli rätt lång; tänk varje år vid den här tiden det blir en stund att röra runt i grytan och känslan då det blandas och poppar upp gamla minnen tillsammans med den härliga stunden och förhoppningar om framtiden. Glädjen, vemodet... Ja, det är fantastiskt att leva och att få vara med om detta!

Tänk nu är det här sommarlovet för mängder av elever. Och vår avslutning, den går inte av för hackor; massor av musik och dans av skolans talanger på stadens teater.




... och i år var det flera som utmärkte sig :-) Kanske sådana som vi alla får se mera av i framtiden.


På kvällen såg vi en film som heter "VÄGEN", den hade jag varit sugen på att se tidigare då den gick på bio och jag blev inte heller besviken. Funderade ett ögonblick på att recensera den själv men fann så en recension som beskriver den så bra och nära så jag kunde då rakt inte ha uttryckt det bättre själv ;-) Tänkt scenario 10 år från nu... lika skrämmande där vi lätt kan utveckla rådande väderklimat och ett hårdnande samhällsklimat som vi redan nu ser lite varstans runt oss http://www.dn.se/kultur-noje/filmrecensioner/vagen-1.1030952




6 kommentarer:

Gudrun sa...

Skolavslutning - härliga minnen.
Kram

Fånga dagen sa...

Vad härligt o mysigt med skolavslutning. Jag antar att du ska jobba några dagar till innan din börjar, syrener hör också dit.
Den filmen har jag sett och den tyckte jag var riktigt bra.
Nu ska här tas en tur in till lilla stan så först en blötläggning i duschen.
Ha en fin helg nu
Kram Lena

Petit Eyekiss sa...

Jag blir alltid sentimental när det är skol avslutning. vi marcherade i samlad trupp med fanbärare längst fram upp till den lilla träkyrkan Djurö kyrka.

Petit Eyekiss sa...

Jag skickade i väg kommentaren innan jag var klar!
Vi har det stressigt här. Jag har vid fler tillfällen sagt att det låter på vinden, men ingen har brytt sig! Nu har vi konstaterat hästmyror, men vet ännu inte hur mycket skada dom gjort.
Tror inte att L´s syster har någon försäkring!!!!
Hörs efter helgen!
Kram
Elisabeth

Unknown sa...

Hej!
Hur är det med dig? Blir lika glad varje gång du tittar förbi på min sida.Tyvärr har jag varit usel på att kommentera.Krafterna har inte riktigt räckt till för bloggen så mkt som jag hade önskat.
Är det sommarlov för dig med nu då, eller du har några extra dagar kvar innan din ledighet sätter in.Det är mysigt att syrenerna finns kvar vid skolavslutningen i år, men det är väl den kalla vintern som gjort det.Annars brukar de vara utblommade då. Men som liten var det alltid syrener på mina skolavslutningar, så jag blir nog lite sentimental när jag tänker på det.
Hoppas du får en riktigt skön och avkopplande sommar! Ni brukar väl ha lite fler soltimmar hos er på den sidan, än vi andra, så förhoppningsvis blir det så även i år.
Var rädd om dig och njut av varje dag! /Kram Karin

Ingela sa...

He på er!

Glad för era kommentarer men vet inte vad det har tagit åt mig. Det är som om proppen har gått ur (mig). Hu vale säger jag bara hästmyror... nåtte de inte ha hunnit satt i sig för mycket... håller tummarna!!! Vet inte precis om vi har mer sol Karin hos ... det verkar inte så enligt Per-Olof... men det lär blåsa betydligt mer hos er... men idag har det då yrt här så det har stått härliga till. Njuta det lovar jag att göra varenda minut... och jag kan med allsäkerhet lova att jag inte kommer att sakna jobbet det minsta...