Bloggintresserade

fredag 11 juni 2010

LÅNG DAG

Klockan på onsdagen... ja den ringde tidigt... faktiskt kändes det som om vi precis hade somnat... men nu tänkte vi minsan upp och äta hotellfrukosten som började serveras redan halv 7. Och på något vis går det... klart vi ville vara solidariska med Anna-Karin som var tvungen att dra till Stockholmskontoret, jobbet och Solna. Enklast var det troligen för Eva-Katrine och mej som ändå kunde ta en vända upp på rummet och vila inför dagens shopping och inte minst träffen med Elisabeth Min bloggarkompis på http://petiteyekiss.blogspot.com/ ...

Ja så välordnat allting... "Björn retro" var mitt önskemål och det blev det och några andra butiker både av märken som jag redan hade kännedom om och nytt som Eva-Katrine ville visa t.ex. hennes egen favoritbutik "Sara"... min favorit Indiskan... Lagerhause som inte finns i min hembygd...

Antikvitetsbutiken "Apollo" på Tegnersvägen http://www.apollo-antik.se/ och som jag länge hade hört talas om, den sparade vi tills träffen med Bettan :-) Men dagarna som kändes som en evighet då de tog sin början hade helt plötsligt bara skyndat förbi. Strax var träffen med Bettan ett faktum. Vi träffades på T-banan och jag vet att jag tänkte då hon kom genom grindarna; att hon måste det vara. Klädd i turkost och svart, inte så lång men med långt ljust hår samlat i en hästsvans... Jag tror att det var så att vi fastnade för varandra direkt... åtminstone bokstavligen i varandra direkt då Bettans jacka hakade fast i min kofta ;-) ... vi upptäckte att våra läsglas var av samma modell och färg, det liksom bara underströk det hela ;-)

Det blev ett kort men intensivt möte på ett par timmar men en hel del hann vi utbyta. Det fick liksom mest bli en kort stund av att träffa och lära känna. Jag håller med dig Elisabeth att annars behövs minst en dag! Rent konkret hann vi med besök i en mysig butik som heter "Kristallkronan" (tack Bettan hade glömt namnet), salladsbar där vi åt och tog foton på varandra, antikviteter på "Apollo" bland mängder av porslin. Ja jag har då aldrig i mitt liv sett så mycket porslin på en och samma gång. Skulle tro att du som fick göra en rätt lång resa för att ta dig in till stan blev lika trött som jag...

Jag överlevde även tågresan hem. Mycket tack vare hjälp ombord på rätt tåg, det kan jag tacka "svärsonen" för! Klockan hann bli halv elva innan jag nybadad låg mellan lakanen i min egen säng.

... tur var det att jag hade ledig dag på torsdagen. Intensiv även den men ledig... med besök av sotaren, en vända till Kristianstad för att nu äntligen bli kvitt stygnen som inte vart mogna i måndags, lång Charliepromenad och åskvärme då vi kom hem...



... där kravlade snickaren och la tak så nu har vi en hörna på däcket som är fritt från dripp, dropp.



Inga kommentarer: