Bloggintresserade

söndag 27 juni 2010

SUNday

Låt mig se...



... dammrens:




Lite rabattrens. Klippt bort en del Bokarabinda som växer in från grannens bäst innan det tar över alldeles. Tänk så mycket det blev av den stora ruggen funkia som jag delade förra året på 5.




I krukorna kan du se hur stora dina squash har blivit Eva-Katrine!



Tagit ur cementskivan ur formen... och slipat den:



Nu ska den torka färdigt och behandlas på något sätt för att få en mer smutsavstötande yta.


Vilat oss inför ny arbetsvecka:

Javisst ser det mysigt ut här Anna-Karin och Eva-Katrine här kunde ju ni också fått plats ;-) tror att era semestrar börjar i ett nafs (?) VÄLKOMNA!

Charlie


Olivia ser man knappast röken av på dagarna i denna värmen hon ligger och trycker ibland buskarna... och vaknar till liv på nätterna.


Se den:

9 kommentarer:

Petit Eyekiss sa...

Hej Pinglan!
Du har väl inte arbetat för mycket i helgen? Jag har bara (som vanligt)
stått vid spisen i två dagar . Sill o nubbe, kaffe o tårta och så full grillning med alla tillbehör på kvällen, och så likadant på midsommardagen. Så jag har bara slappat;-)
Ha det så gott
Bettan

Anna sa...

Åh så härligt det ser ut på terassen! Önskar jag var där hos er!!

Ingela sa...

Nej då Bettan det är lugnt... du förstår jag mår bäst av att röra på mig... den enda gång jag kan vara stilla är då jag sitter vid datorn eller sover ;-)

Ölandsvindar sa...

Morning!
Vad snygg bordsskivan blir! I dag måste jag åka fem mil för att skaffa nytt batteri till min klocka. Så är det att bo i glesbygd. Men vi ska ta den vackra kustvägen hem. Där finns det mycket att titta genom kameran på.
Kerstin

Ulla sa...

Det stora projektet cementskiva ser väldigt lyckat ut. Arbete i lagaoma doser kan ju faktiskt vara trevligt, det var nog en sån dag eller hur?

Anonym sa...

Jag vill verkligen se den filmen =)

Wow det ser mysigt ut hemma....jag vill ha semester nu... Är helt färdig.

Bordet kommer nog bli klockrent =)
Och mina squash...

Ha enfin dag mamma...
Krma eva

Anonym sa...

Har ni köpt fotöljerna nu?

Randiga Tråden sa...

Såg den här filmen med sonen, verkligen bra mycket att tänka på efteråt. Brittmari

Ingela sa...

Hej på er!

Många mil för ett batteri till klockan bäst att ta vara på det som finns runt omkring då. Kanske kan vi hoppas på några fina foton på din blogg framöver. Kan inte låta bli att le igenkännande åt din sista mening ;-)

Cementskivan ligger klar att lyftas på plats... inte perfekt men vi blev nöjda med den som första alster. Så vet vi till nästa gång vi ska göra någon bordskiva vad vi skulle kunnat göra annorlunda ;-) Den är tung så det behövs ännu en stark karl. Vad kul att du har varit och hälsat på Hillevissan. Tycker jag att du om du får tid ska prova att jobba i cement... det blir sådan härlig kontrast till växtlighet.

Fåtöljerna JA! de finns på torsdagsinlägget... tror att du har missat dem.

Fler som har sett och vill se "Remember me" den var verklen bra och tänkvärd!!!