Bloggintresserade

tisdag 1 juni 2010

MÅNDAGs

... mys på öppen gata på grekiska ön Korfu! Det kom ett gemytligt vykort idag från Anna-Karin till Paradiset. Bara kolla!!!

Att vara äkta man är en heltidssyssla


Visst ser det härligt ut? Här sitter gubbarna men var är gummorna?

Hoppas men tvivlar ...



Män beundrar gärna
duktiga kvinnor -
bara de inte är i samma bransch.

;-)










Förmågan att
skratta tillsammans
är kärlekens essens.


Francoise Sagan (författare från Frankrike f.1935)

Intresserad av att veta mer om denna författare?
http://www.expressen.se/noje/bok/1.834006/fran-jetsetliv-till-fattigdom


Fotografiet Elisabeth Sjöberg Strand i den lilla tänkvärda boken "ta en paus"

Forts. vykortet:
"28 grader och ett stort lass med soliga hälsningar... under två dagar ... stolta ägare av en liten röd bil som vi kört runt och utforskat ön med... jättefina grekiska sandaler... pool-dag & det passar mig perfekt"

6 kommentarer:

Fånga dagen sa...

Gokvällen kära Ingela!
Snart kommer gåvan men jag har latat mig och inte skickat den än.
Jag har suttit och lyssnat på whitney här hos dig och jag får rysningar varje gång jag hör den låten, helt underbar vill jag uttrycka det.
Och vad härligt att vara i Grekland, jag älskar det också och längtar dit, hmm i sommar blir det troligtvis bara jobba så man får väl drömma.
ha en skön kväll vännen
Kram Lena

Petit Eyekiss sa...

Ja, dom har förmågan att sitta still och göra ingenting.
Gummorna börjar tidigt på morgonen att fixa dagens mat. När den är klar sätter dom sig också tillsammans, men inne, och gör ingenting. När sen mannen behagar komma hem, står maten på bordet, och sen kan dom vila.
Helt normalt;-)
(det var därför jag aldrig flyttade till Rhodos)
kram
Elisabeth

Ingela sa...

Angående dagens ämne:
Ja, då var det som jag misstänkte Elisabeth... visserligen förstår man ju att det kan vara jobbigt att göra något fysiskt i värmen. Men vad gör dom? Tänker de hela tiden så måste de ha hunnit tänka igenom saker och ting...

En fråga kanske du vet; är inte männen uppe tidigt och jobbar fysiskt likt kvinnorna?

Helt klart en annan kultur! även om det finns tveksamheter i vår kultur kanman ju fråga sig om det här är bättre!

Lena: Det blir troligen inget Grekland för oss heller. Men kanske någon mysig mindre trip. Kanske du kan satsa på att fara iväg till hösten-vintern istället. Då är säkert resorna billigare dessutom och klimatet här hemma sämre!!!

... så spännande att ha något att vänta i brevlådan ;-) "Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge"... så ta god tid på dig.

Anonym sa...

Solig onsdagshälsning till dig i din grönska!

Ann :-)

Ölandsvindar sa...

Härlig bild på gummorna. Känner mig besläktad med dem.Det värsta med gubbarna är att det inte var någon större skillnad när de yrkesarbetade. Jag har många gånger sett en 8-10 gubbar stå och hänga på spadarna och titta ner i någon grop i gatan på Madeira.Men gummorna brukar också hinna med grönsaksland, blomkrukor och handarbeten utöver den omständliga matlagningen.
Kram
Kerstin

Bestemor Drillo sa...

Hei Ingela!
Endelig kan jeg få lagt inn en kommentar for nå er jeg hjemme noen dager! Den greske kulturen er mye mere avslappet enn her hos oss, men det beror vel litt på den varmen de har! Jeg reiste i mange år til en liten by som het Loutraki hvor jeg fikk mange venner, jeg lærte også noe om deres gjestfrihet og omsorg !
I dag har vel det greske folket det litt trasig, men de stabler seg nok på bena igjen som før!
Ha en vakker solskinnsdag! Klem fra bestemor;))