Bloggintresserade

lördag 26 juni 2010

MIDSOMMARAFTON I BACKSPEGELN

Klara med förberedelserna på hemmaplan, midsommarstassen på, utsövd, glassigt väder









Påväg

till vännerna på våra oranga faror för att















... leka, här trevlig tipsrunda bland härlig växtlighet
























Sill och pära på bordet ... självfallet!












Med olika framgång framfördes snapsvisor inte alltid så lätt att få melodin att stämma med orden... fick vi erfara. Ett nytt och samlade och godkända texter är absolut på plats :-)











(... och på tal om luftballonger svävade de i mängder över Paradiset i förrgår fram emot kväll).
Vid det här laget glömde jag bort att föreviga något... men festen var ingalunda över... avlöstes av cykeltur emot Paradiset... en promenad för att undersöka hur andra hade det. Smått och gott grillat sen schack matt :-)
... ALLT MEDAN MÅNEN STOR OCH RUND SÅG PÅ
... Förresten fler än jag som har träffat på första myggen?... Mats avslöjade precis att han har ett kliande bett.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ser ut som att ni hade en underbar midsommar, kul med en tipsrunda, var den lika bra som mina brukar vara? =) Vem vann?

Fina blommor i trädgården. Igår åkte jag vattenskoter, det var jättekul, men jag har inte vågat bada ännu, jag har ju lite svårt för sjöar när man inte kan se i vattnet och här finns ju en hel del ormar =(

Jag vann en veckas boende på en ö i Grekland, så vi får se hur vi gör. Kanske skiter i den, men vi får se =)

Puss och kram eva

Anonym sa...

Hej du!

Vi hade jättetrevligt! Tipsrundan? Frågor från nätet gjorde att alla kunde vara med. Maria vann med ett poäng, pappa och Nisse kom på delad andra plats, och jag på jumboplats med ännu ett poäng mindre... men jag var lika glad för det!

Och du vann en resa! GRATTIS! Vi får prata om det pappa och jag kan väl annars ordna en plats till.

Tur att jag inte visste om att du var ute med skotern för då hade jag varit nervig. Kul för dig!

Pojkarna var på samma fest igår. De hade haft jättetrevligt! Nu är P-O på handelsbaren. Kalle jobbar imorgon och sedan mer än en hel vecka framöver.

Anna ringde de hade haft kul med lekar på Ribban och sedan dukat långbord uppe på hyreshusets takterass... så trevligt hade de haft. Kram mamma

Anonym sa...

Hej
Hoppas midsommar varit fin :)
Här slapp vi faktiskt regn i år vilket ju är första gången på tio år tror jag.. :)
Mvh
/Ingela