Bloggintresserade

onsdag 2 juli 2008

Ett steg längre

Godmorgon alla!
Ja, nu är det som vanligt igen nästan. Mats kom hem igår och vi hade båda saknat varandra. Efter att bara ha varit ifrån varandra två dagar ja ni ser... Idag vaknade jag t.o.m. tidigt som jag brukar.









Rosa har namnsdag, har ett foto på "Rosa på bal" i samband med Eva-Katrines student.




...och ett från när vi står och väntar på att de springer ut vid Teatern. Längst till höger står Per-Olof och hans söta Milla.




Upptaget hos veterinären, ringer med jämna mellanrum, väntan är onekligen olidlig... Har nu kommit fram till kliniken. Ärendet är faxat till djursjukhuset i Hässleholm. Jag fick beskedet att vår veterinär är ledig idag hade fixat allt annat men glömt ringa till oss. Vi ska nu själva kontakta djursjukhuset för tidsbeställning. Det gör Mats för jag och Lucky ska ut på vår lilla tur. Konditionen ska åtminstone hållas vid liv (hans och min). När vi kom hem välbehållna efter att en väldig hund kom skällande och utspringande från en tomt. Blev förvånad över mig själv när jag strängt skrek NEJ, och ägaren kom utspringande från sitt sommarhus. Ägaren bad om förlåtelse och jag erkände att jag nog hade blivit något rädd, men mest för Lucky som ju inte är i bästa kondition. Mats hade fått tiden tills imorgon 18.15 så nu händer det saker även om de sa sig inte hade sett någon remiss.


Djur är för gulliga de känner av när någon är sjuk igår nosade Olivia och Lucky på varandra, det såg ut som om de pussades. Här ligger de och njuter bredvid varandra i soffan. Hör till saken att de mest brukar gå sina egna vägar.



Klart du har fullt upp med förberedelser Ann, men det är ju kärt besvär inte sant? Du inspirerade mig faktiskt tror att jag ska stryka lite. Plockade fram strykbrädan och järnet redan igår och strök något plagg lät sedan attiraljerna vara framme med tanke på den fulla korgen och i förebyggande syfte. Känns liksom lite som att man är på G när det står där.

Väldigt varmt redan. Tänker nu stryka något medan Eva-Katrine sover klart sedan ska vi cykla till stranden en liten stund. Det bestämde vi halvt om halvt redan igår. Har inte blivit alltför många gånger än i sommar. Samtidigt läge för att lyssna på Melissa. Nyss hemkomna från stranden där vi har spenderat ett par timmar bland en massa andra badgäster. När vi var på väg ner ordnade jag med en rejäl punka på min cykel, så det var bara att nyttja apostlahästarna dit och hem.

Anna-Karin ringde i går kväll är inne på sluttampen innan semester. Tänkte komma hem i början på nästa vecka.


Här håller Anna-Karin och jag på att larva oss. Jag tycker att vi är rätt lika. Ja ok då, rätt lik sin far också.

Jag behöver väl knappast tala om att tillsammans med henne blir livet aldrig långsamt eller tråkigt.




Hittade i det här sammanhanget ett foto på systarna för ca 2 år sedan












...och här ansiktsbehandling i Paradiset

Kalle och Anna

Anna-Karin berättade också att hon och Ljungbeck bestämt igår att de skulle provspela tillsammans och eventuellt ta upp sitt gamla artisteri. Ingen hade blivit gladare än jag och så de själva så klart.

Här får ni reprisen från när de spelade i gruppen Konster tillsammans;
http://christianjungbeck.mymusic.dk/diskografi/sang.asp?id=68651

Till hösten skulle Anna-Karin eventuellt jobba från Västerås en period och då tänkte hon kontakta dig mor. Kanske kunde ni gå ut och äta eller göra något annat tillsammans sa hon.

Kalle har köpt en tillfällig bil, en Peugeot från -91. Ser inte för illa ut nyss fick Eva och jag köra den hem för Mats Volvo var på service i Vä och Kalle kunde så klart inte köra hem två fordon.

Skickade ett mail till Mats att han var välkommen hem på fest i trädgåden. På vägen var han inne hos frissan och berättade då att han nu skulle hem på fest. Hon hade blivit mäkta förvånad...så här mitt i vecken (!) Men varför inte. Biffar från frysen, vårprimörer från landet à la Mats och hasselbackspotatis på ny potatis (väldigt smarrigt). Sen promenerade vi med Lucky till glassen och festade på vars en nybakad våffla. Lucky bara älskar dem...

Inga kommentarer: