Bloggintresserade

onsdag 9 juli 2008

Jörgen har namnsdag

GRATTIS Mats på namsdagen. Kärt barn har många namn så även du. Som ett av dina "andranamn" heter du JÖRGEN som tillsammans med Örjan har namnsdag idag.

Namnet Jörgen är danskt med grekiskt ursprung och började användas i Sverige på 1800-talet. Betydelsen är jordbrukare, bonde.

Lucky och jag på tur innan flickorna stigit upp.

Ja så gick hela förmiddagen. Anna-Karin och jag har varit på loppis kom hem med 2 deckare (namnsdagspresent) och en av Elsie Rydsjös böcker (har de flesta som denna Simrishamnskvinna har skrivit om gamla tider, så spännande). Var på apoteket för att införskaffa vitaminer till Lucky (det rekommenderade veterinären för att han skulle känna sig piggare). Fick inte tag på några vi fick vända oss till stan. Mats skulle fixa på vägen hem. Däremot köpte jag en liten knapp på Apoteket till Mats till förmån för prostatacancerforskning, tänkte att han kunde göra reklam för det på sitt jobb...OCH NU GÖR JAG DET HÄR!

Sen gick vi på "Nya conditoriet" för att njuta och det lyckades vi bra med tills en barnfamilj kom och satte sig vi vårt bord. Nu har Per-Olof också kommit hem och hälsat på så här är ganska fullt hus tills imorgon. Som ni förstår så håller vi oss helst hemma med tanke på Lucky vi kan inte och vill inte lämna honom någon längre stund. Kanske ska vi ändå på en kort tur till Danmark med Maria och Nisse och då ska Eva-Katrine och Karl-Mikael hålla ställningarna här hemma. Det är en del procedurer med tvättning, smörjning tratt och tabletter. Vi får nog tyvärr skjuta på framtiden att vi tar en tur till Helsingborg.

Härligt att höra från dig Runo. Tänkte kanske att ni var iväg när jag inte hörde något från dig. Att bila genom Europa...låter toppen, det har vi också gjort en gång. En resa full av strapatser men numera fina minnen. Kommer mera... Vi hade lämnat in vår Volvo 740 för full service eftersom inget fick hända. Vi var och hämtade den kvällen före avfärd på Volvo i Kristianstad. Hann till Autobahn i Tyskland där tappade vi ve och fasa ett bakhjul på bilen med husvagnen efter...dessutom vid sträckan vägarbete och endast 1 ½ vägbana öppen och där stod vi och kunde inget annat! När bogserbilen kom tog de upp bilen på flaket och husvagnen på släp. De var 2 män från verkstaden ...och vi 2 vuxna barnen 16, 12, 10 och 9 år gamla...i bogserbilen fanns endast förarsätet och dubbelsätet (i detta satt vi 3 vuxna och barnen ovanpå varandra). Det glömmer man inte i första taget!!!) Hittade ett foto på ekipaget med bil och husvagn till 6 personer.


Tack mor för SMS, vädret är fint även här. Kul att höra från syster Christin, är glad för hennes skull att Benjamin nu är på plats hos henne. Vet du om hon också har fått min bloggadress?

Så nu finns alla ingredienser hemma för bullbak-inga undanflykter duger alltså. Ungdomarna sitter i uterummet och spelar Finans och nu är bullbaket På G


Ann skriver;
"Du, jag har i tider längtat och drömt efter ett draperat tygtak... vi
bestämde innan vi skall ha det i verandan här och för ett tag sen ville jag ev ha i blivande klädkammare. Men jag har i omgångar sökt på internet och hittar inte ett jota... typ lite beskrivning om hur (träram ellor...) beräkna tygåtgång kanske etc... klingar nåt bekant hos dig du sett eller läst kanske? Har en katalog nånstans med ett sånt tak, scannern inte uppackad skall se om
jag kan ta bild m kamera och skicka dig :-)"
Vad häftigt!!! Har aldrig hört talas om något liknande men nu vill jag bara höra mer. Har du någon idé mor som är duktig på att sy? (klicka på bilden för förstoring)

Inga kommentarer: