Bloggintresserade

torsdag 3 juli 2008

Rådjur på morgonpromenaden

Godmorgon, uppe med tuppen, genast såg man att det skulle bli en strålande dag.
En lång stärkande promenad med Lucky på morgonkvisten. Fick tyvärr inte mobilen med så jag kunde inte föreviga det jag såg. Vid ett av sommarhusen stod en man och mekade med sin bil högst 3 meter därifrån stod ett rådjur stillsamt och idisslade. Om inte käken rört sig så hade det sett ut som en staty. Vilka granna djur! Grannarna hade lagt ut blått nät över sina växter och man kan ju bara ana varför. Vi hade förut innan skövlingen började inne på ödetomten (säkert 10000 m2) en rådjursfamilj där det t.o.m uppdagades fanns ett foderbord. De hade ett stråk på andra sidan vårt plank där man speciellt tidiga morgnar kunde få se dem hoppa över vår grusväg inpå tomten på andra sidan vägen. Hit in kom de aldrig jag antar att Lucky varit anledningen.

Beroende på hur det ter sig för Lucky planerar jag och Eva-Katrine att vi flickor när Anna-Karin har slutit upp ska göra vår årliga vandring utmed stranden med start i Åhus och målet Landön. Där möter Mats och Kalle upp med utflyktskorgen innehållande Rostbiff och potatssallad mm smarrigt. Vi började med det redan när vi hade Knubbe, så första gången var säkert 15 år sedan. När man är en så stor familj så krävs det att göra saker tillsammans med var och en för att ingen ska bli åsidosatt. Det här var vår tjejstund. Har nu fått svar från A-K; Määähh, det låter jobbigt men kul ;) Visst, jag är med!



På Täppetstrande en stund med Eva-Katrine gäller att passa på medan vädret är glassigt. Ett tag sedan du var här Rosi och vi brukade cykla ner en tur varje dag!



Så nu har Kalle och jag vait en vända i Önnestad med hans bil. Hans chefs grabb som går fordon skulle byta bromsar till honom. Jag fick köra följebil för att Kalle skulle kunna komma hem

Eva-Katrine hemma och grillar kyckling och gör festlig sallad med förutom pasta, grönsallad, morötter, rödlök, gurka, tomater, majs och fetaost. Mmmm...

Inga kommentarer: