Bloggintresserade

lördag 19 juli 2008

På Bo Olsson i Tomelilla

Vaknade till sol men nu är den borta. Lade mig därför en liten stund till och började sedan om från början. Hämtade in tidningen och frångick min vana att läsa den till frukost...tjuvstartade och kan ni tänka er solen bröt fram!

Idag lite finurliga inlägg i bladet, bla dagens krönika som jag läste med många igenkännande leenden "Mikrodramatiken avslöjar vardagens oskrivna regler" Per Olvmyrs reflektioner efter att själv ha läst "När ingenting särskilt händer" av Billy Ehn och Orvar Löfgren. Kommer att tänka på hur jag i olika situationer tävlar med andra utan att de vet om det t.ex. när jag är och simmar...vem ska hinna först... Knäppt va?

Fastnade sedan för dagens citat av Oscar Wild; "När folk är överens med mig har jag alltid en känsla av att jag måste ha fel" (med ett leende igenkännande även här).




Bättrade på en något murken bänk och snyggade till lite framför Kalles stuga. Så här blev det;

Bo Olsson i Tomelilla hej där får du mer för pengarna... Ja nu har vi fixat hem belysning till dammen ska ta foto när de kommit på plats... sen har vi köpt några fyndiga tröjor till oss båda. Faktiskt rätt snygga till det priset... Varit och tittat på bil till Kalle (hos Blixt, en bilhandlare som följt oss sedan barnen var små) ... försökte lura Kalle när vi kom hem att vi klippt till...lyckades nästan (Peugeoten fick han ju lämna tillbaka, var av den sämre sorten dock inte köpt här)!

Dagens musiktips på;
http://www.youtube.com/watch?v=ElY5Gr845Fw&feature=related

Inga kommentarer: