Bloggintresserade

tisdag 4 november 2008

Tisdag

Godmorgon men svart. Hur sjunger nu Peps ...eller är det kanske Hyllander... Svart kaffe någonting... Alltnog har nyss svalt det sista kaffet och ätit fil och flingor. En kombination som jag har kommit på passar mig, för vi är säkert många som har svårt för frukost har jag förstått. Innan dess tog jag mitt morgonbad. Ja det är kanske de som tycker att ska hon bada nu igen, vad ska det vara bra för. Men det är en "lyx som jag unnar mig" mjukar upp stela leder och jag älskar känslan av att vara ren behöver ju inte heller vara rädd för att få huvudet under vatten... Sen behöver inte karet heller vara fullt (hur var det nu Newton sa?)

Mats har gått morgonrundan med Lucky och jag han precis påbörja dagens blogg. Vädret kan jag inte säga något om ännu. Kalle har SMSat gårdagens dikt när han slutat sent igårkväll. Blir nog mer och mer likt Limerick för där är ju vissa regler ex ortsnamn i första meningen...rim andra och 3:dje raden...

I Dakar finns en bar, i Shanghai regnar det i maj.
Dagens dikt är lite sen
jag har ont i mina ben.
I Frankrike har man vin och Rivieran är fin.
I Schweiz choklad, av det blir man glad.
I Italien gör man pasta,
och i Finland gillar de att basta.
I Grekland ost från get,
nu ska jag se filmen Det

Ann: "Konstant dimma! Samma igår, och blir även idag enligt prognosen, hu!"

I Kristianstad vid middagstid fortsatt grått, blött och trist...inte dimma direkt men åt det hållet.

Ann: "Sen morgon för mig... magen som krånglat inatt... och svårt somna om. Inte riktigt bra en längre tid nu, funderar på kontakta min läkare och be om recept, och se om jag får rätsida på kroppastollen igen".

För mig låter det fullt naturligt att någonstans måste stress och oro runt jobb ta vägen. Hjälper inte enbart med sticke... även om det också hjälper upp när man pysslar med något konstruktivt och som man mår bra av, självklart!

Ann: "Det blev inget ripsband eller liknande igår, butiken stängd måndagar, det hade jag glömt :-)"

Typiskt att det skulle vara stängt just då när andan flugit på sen vet man inte vad som händer tills morgondagen. Kanske har du fått tag i material idag när affären behagar hålla öppet?

Ann: "Idag skall jag få ett beställt halsband! Söta Sandra på jobbets mamma gör egna bijouterier och haft med till jobbet och sålt som smör och även tagit beställningar. På lördag har hon och annan hantverkare öppet hus och jag och svägerskan skall dit, dessa smycken är så mycket svägerskan :-) som t o m har en megastor smyckeshållare på väggen i form av ett träd i plywood, där finns kanske plats för lite mer tingeltangel :-)Mitt är typ tredje bilden uppifrån på länk; http://www.smycketillverkning.com/

Nu hemma och tänker strax gå in och kolla! Vilka fräcka smycken...blir du inte själv sugen på att prova? Vilket var ditt nr 3 med tvinnad och manglad silver och mässingsståd?...eller Memorywire?



Fick ett väldigt snyggt halssmycke av Mats när jag fyllde jämnt påminner mycket om det ena på bilderna grönturkosa stenar och silverringar. Det är dottern till silversmeden på orten som har gjort det. Synd att jag inte kan sätta in en bild på det. Eller kan jag kanske nu ska min sju testa lite senare!

Vid sidan om ligger det fina armband som jag fick av Anna i födelsedagspresent. Det hör alltså inte till och det ser man också på färgerna. Det är ett sk. Pilgrimssmycke och väldigt vackert på.

__________

Skulle egentligen slutat 17 idag men förhandlade mig fram till att jobba förmiddag idag och på fredag när jag annars skulle ha varit ledig passar mig som handen i handsken har precis gått en runda med Lucky som är något bättre i magen idag, nu ämnar jag ta en lur. Blev nästan tre timmar. Då är man trött! Men det har varit en förmiddag av det jobbigare slaget.

Potatismos och korv till kvällsmat. Skön kvällspromenad rätt ljum och mysigt att kika in bakom gardinerna. Nu börjar fönstertittartarmen ge sig till känna igen... kan undras om det finns något mot det...eller om det är en lyx man bara får unna sig.

När vi kom hem klippte Mats Luckys naglar och det var värt 10 köttbullar!

Inga kommentarer: