Bloggintresserade

lördag 8 november 2008

Lögaredagen

Tidig lördagsmorgon...uppe innan fåren fisa som farmor brukade säga. Passar på att vara ute på nätet och surfa ett tag förhoppningsvis premierar det i att jag kan krypa ner igen en stund till innan det är morgon "på riktigt".

Vaknade igen av att Mats tänt och låg och läste bladet.
Själv är jag nu redo att åka med Maria till Lions. Få se om vi kan hitta något spännande och bra att ha!

Tog ett bra foto på dig Maria ska skicka det till dig först innan jag ev. lägger det här på bloggen. Så länge ska ni andra få se den fräcka sjalen som hon har stickat. Den var stickad i 2 olika röda nyanser... i samma garnnystan väldigt praktiskt och snyggt! Till hade hon sina röda boots, men dom kan ni inte se på det här fotografiet.


Maria: "Vilket roligt språk du har när du skriver. Läs efter så ska du få se vad du skrev till mig. Du har blandat ihop en del bokstäver. Hihi.
Bilden du tog av mig var ju bra, men det räcker att du har satt in den andra bilden av mig (den utan huvud)på din sida. Jag har varit i stan idag och fixat en grej till min telefon så att jag kan lägga in mina mobilfoton på datorn. Jag passade även på att köpa lite garn till en mössa som jag har tänkt att sticka. Få se när den blir klar om den blir det eller ej. Man kan aldrig så noga veta när det gäller mig. Jag kan tycka att det är jätteroligt i början på ett projekt och sen helt plötsligt så ligger det halvfärdiga sticket där och blir aldrig färdigt. Sån är jag".

Ja nu ser jag ju,tydligen har jag inte bestämt mig för vem jag ska prata med. Hi hi det blev verkligen förvirrande...liksom jag kanske kände mig...



... Ja ett par ljusstakar samt en liten lykta (?) som vi hittade vars en av och tänker ha i jularrangemang, alltsammans för 60 kronor.



Maria: "Nisse sa inte så mycket om mina fynd från Lions mer än att de var ju billiga grejor. Han undrade var den där väggljusstaken skulle sitta. Han insåg väl att det var ett jobb för honom kan tänka. Vi får väl se om den har kommit på plats till lördag".

... samt gracilkafferservisen, där stod den som jag sökte (nästan). Maria fick syn på den först. Visserligen med kant av silver istället för som resten av servisen mor med guldkant. Men det var assietter med så de med guldkant får bli till förrätt eller efterrätt i stället. Ja invigning imorgon efter kalkonen!



Men allra först var vi inne i en alldeles nyöppnad butik som ligger granne med Lions lokal. Där fanns allsköns bad och städ attiraljer även kar, duschar, bastur. Plingpkongmusik och härliga dofter... Blev lite kär i en jättehäftig ljuskrona. Inte för att vi skulle ha plats eller råd heller för den delen med en sådan. Men kort fastnade den på.
---
Mor: "Vi har också varit på loppis idag. Irene, min grannfru o jag. Det var riktigt trevligt och Irene köpte beg. kläder. 2 kassar. Sådant som roar henne! När vi kom hem hade Michael kommit så bror och syster åkte ut tillsammans en sväng. Jag ser att du också hittade vad du ville ha! Kul :-)!"
__________

Mer på programmet idag städa inomhus, och plocka undan en del utomhus (egentligen sak samma).

Åka till stan och handla present till Erik. Gå på kalas.

Mats fotbollseftermiddag.

Göra en äpplekaka ikväll som vi ska ha imorgon. Nu kommer äpplena i frysen bra till pass. Det blir recept vanlig skånsk (Maggans). Gör en utan krussiduller sa Mats med hederlig vaniljsås!

__________

Ja och så var det vädret: Dimmigt och grått men rätt milt.

Ann (Värnamo): "Dimmigt igen. Tvättar, skall dammsuga nu och börja med tjocka revben i gryta och sen iväg med svägerskan på smycke-tur innan mat :-) Ikväll bjudna till svägerskan på mat & prat".

__________

Ja nu har vi uppvaktat, ätit gott, pratat sjungit och lekt.., Erik hade 7 årskalas och tog tillställningen på stort allvar. Mycket nöjd med sina presenter sa han. Nä nu passar jag på att höra vad ni gillar vers två på Ja må han leva, för om den tycker jag inte och hos Anderssons sjunger man alltid den. Jag har väldiga svårigheter hur jag ska lösa det så jag sjungen första versen två gånger istället. Kan inte se det käcka i att skjutsa någon i skottkärra... Här i Paradiset är den versen iallafall tabu.

Lilla Hanna har fantasi som få... en stund tog hon med mig in på hennes rum hon ville väl känna att hon rådde om någon av gästerna en stund. Vi lekte en lek med leksaker som hon stoppat i en kass, dessa fick Mats (han sällade sig till vårt lilla sällskap en stund) och jag blunda och plocka upp och sjöng sedan passande sånger till...

Blev ganska slak man är ju inte van vi småbarn och framförallt när vuxna pratar och stimmar på en gång... när man får skärpa sig till max för att vara med i pratet!

Somnade i fåtöljen hemma en stund under "stjärnor på is" och tassade sedan in i min sköna säng...

Inga kommentarer: