Bloggintresserade

tisdag 11 november 2008

Bloggintresserad

Ja idag har det hunnit bli mitt på dagen innan jag har haft tillfälle att sitta något vid datorn. Trots studiebesök en god förmiddag med arbetsro och ljusglimtar (om än inga solglimtar).

Nu hemma efter en långrunda med Lucky, idag ville han inte sluta gå utan vi tog nya vändningar och pinnade på i duggregn. Det är grått men ganska varmt ute.

Ann: "Dagen efter. Gårdagens blixtattack till storm gick mig förbi. En kvart i tolv ungefär började det blåsa upp, regna rejält och rätt som det var piskade regnet i stormvindar, blixtrade och åskade och strömmen gick. En kvart senare var det över och strömmen tillbaka berätta maken som jobbade i ett närbeläget samhälle.

Här hemma strömlöst också en kvart ser man på timern, vi har ju jordledning från ställverket numera så avbrottet var före det.

Radion rapporterade om träd på vägarna, tusentals utan ström, inga tåg gick och ett halvt avblåst tak i Husqvarna... jösses.

Jag? Åt lunch på jobbet i godan ro, stämplade in strax före 12, lite kallabalik eftersom datasystemet var nere och chefen fick uppfinna jobb till oss, jag pryade därför på klippen och sen med tygprover en 1½ timme innan datan fungerade igen, det var lite kul. Hörde visserligen ösregn som piskade på rutorna flera meter upp men allt annat gick oss förbi, och elavbrott var det tydligen inte inne i stan.

Det skulle vräka ner regn inatt sa de på radion när jag körde hem, så jag tömde regnmätaren ute, ser nu att det är ca 15mm i, och det är stilla och grått ute".


Tänker att det som var blåst, skurar och ruggigt väder blandat med sol drabbade er uppåt Sverige betydligt mera.
---

Jeanette skriver på sin blogg: "Mulet, disigt men 7 plus grader, så det känns varmt eftersom det är vindstilla".

__________

Ann: "Lite orolig, kaffet var inte som vanligt igår, kom på att det var det inte i söndags heller... absolut inte idag heller, maskinen låter annorlunda, kaffemängden hälften och kallt nästan... jag städade maskinen i lördags, har jag sjabblat eller har vi nån malfunction... återstår felsökning av oss.

Vi måste börja mannekängvisning hemma snart, leta fram garderoben åt maken och alternativ till vad han vill ha och kommer i till festen på lördag, kostym, skjorta & väst eller... Det skall bli så roligt, för det första har jag aldrig besökt detta danspalats de abonnerat, sen massa nytt folk och lite kändisar som skall glittra för födelsedagsjubilaren. Min outfit är klar. Har ett par raka vida svarta byxor med brett skärp, en svart väst och till det skall jag ha en skir vit knytblus och högklackat :-) mer blir det inte".

__________

Har precis vaknat efter en "görskön" middagslur. Var befann jag mig rätt snart månne? Ja, mycket riktigt vid datorn på bloggen. Men vad i all världen!!! 1 bloggintresserad! Jippi vad kul!!! Till dig Irene säger jag hjärtligt välkommen! Ja det blir faktiskt lättare att skriva när man vet vem man pratar med för jag visste inte att du tillhör mina läsare. Det är klart att jag hade hum om det förut men visst blev det fint och spännande för oss alla att se vem som är med i vår gemenskap.

Tar en paus nu kom min Mats hem från jobbet. Vi hörs!

Så sent som igår tänkte jag faktiskt på att det nog var lika bra att plocka bort den där funktionen för 0 bloggintresserade det såg inte alls kul ut, men sansade mig vad bra!
Till er andra; om ni vill så går det att antingen välja den varianten att man avslöjar vad man vill om sig själv, men också varianten att vara anonym kanske bara ange sitt förnamn så jag vet.
__________

Du skriver Irene; "18-årig liten grabb på 1.95" (för oss mammor kommer de alltid att vara våra små.) Jonas ja, det är min systerson och vi har aldrig träffats. Konstigt och vad knäppt! Våra barn är kusiner, men vet knappast om varandra! Och du har då också växt Irene sedan 1979, den där sommaren för längsen när du gästade oss tillsammans med Jeanette på Lyckebacke.

"Inslag av önskad ensamhet och socialt trött"...haha där har vi något gemensamt! Ja för egen del skulle jag vilja säga att i andras ögon kan jag nog verka rätt social t.ex. i mitt arbete bland människor. Nu jobbar jag med barn, men förr en del med äldre människor...där det ryms massor av livserfarenhet och ofta en fördragsamhet med andra som jag uppskattar. Det är visst roligt, men tar så mycket kraft att vara social så när jag sen kommer hem kan det vara skönt att bara "skräpa" (som min Mats brukar säga).

Vi har gemensamma intressen sånär som att jag periodvis skulle vilja kalla mig något av en bokmal. Jag läser nog det mesta jag hittar om det så bara är en broschyr på busstationen... Läsa verkar ju inte riktigt vara din värld eller är det så att du inte har gett det en ärlig chans? Ska se om jag inte kan rekommendera dig en titel som skulle kunna intressera.
Gabriellas sång är en höjdare. Den river vi av i "Evigt unga damer". Undrar på tal om det när det är dags för kören nästa gång. Men Maria vet nog hör jag Mats säga från köket som verkar ha läst mina tankar nu igen! Märkligt att med åren blir det mer och mer så!

Nu är det mat idag blir det pannbiff från frysen och in i ugnen!

Inga kommentarer: