Bloggintresserade

måndag 17 november 2008

Monday, Monday

Monday, Monday tidigt ja men rätt ljus morgon. Morgonbestyren klara. Mats påväg. Jag sovmorgon :D. Tänker på er alla mina vänner hoppas på ett mail från dig Ann idag. Undrar hur du har det och hur ni hade det i lördagskväll. Tänk på att du inte är ensam idag Irene! Återkommer måste kolla om det finns nytt i lådor och bloggar. Undrar om skaran till vänster kommer att växa. Tycker att det är många som verkar vara inne på bloggen och är lite nyfiken vilka. Kanske blir den stillad nyfikenheten efterhand.
---
Tillbaka rätt snart igen, en massa skräppost som nu ligger på tippen. Funderar om jag kanske gör bäst i att krypa ner en liten stund till med kläderna på. Det börjar ljusna men promenaden med Lucky tänker jag spara ett tag till.
__________

Nu har Lucky och jag gosat, åter mellanlandning vid datorn... ser då en klarblå himmel och att raden med tallkronor vid Fädriften en bit bort är solbelysta. Ett tecken på att det kommer att bli en bra dag tänker jag!
---
Ann: "Solen klättrar, månen lyser och flygplanen far på blå himmel och frosten ligger vit...
---


Som du förstår gjorde vi inte många knop igår efter en HELT VANSINNIGT ROLIG FEST i lördags!"!
Vad häftigt Ann! Schlagerfeber låter bara superhäftigt
Ja det där med dagen efter det är smällar man får ta... ibland

__________

Får mig att tänka på tiden vi har framför oss. Tänk att det strax är 1:a advent, är det klokt? Dax att putsa förnster och städa lite grundligare här inomhus. Får nog bli lite av onsdagsprojekt att börja med, för sen kommer ju Eva-Katrine på torsdag kväll! Jag hatar att vara ute i sista minuten även om det blir så ändå ibland. Bäst att börja lista och sen gå systematiskt tillväga.
---
Förresten hur gick det igår med lägenhetsvisningen? Tänk att praktiktiden nu snart är över! Inte mycket tid kvar i skolan heller... känns kanske samtidigt lite konstigt och trist?
---
Eva ringde när jag var på väg hem på en fullsatt buss. Hade blivit ledig resten av veckan. Lägenhetsvisning ikväll igen men sedan tar hon morgontåget hem från Stockholm. Antar att hon är hemma hos Lucky någon gång vid middagstid imorgon. Passar för jag har lång tisdag och då behöver Mats inte heller vara ledig på eftermiddagen. Han hade tydlighen hamnat i Laholm idag fick precis ett mail lär väl få veta mer när han kommer hem.
__________

Som hastigast efter att Lucky fått sin tvätt och salva, nytt vatten i sin drickaskål, Olivia och han har fått vars en portion mat samt Lucky
morgonturen. Luften kylig trots sol, marken frostnupen, is på vattenplurrarna, blad och gräs låter på ett annorlunda sätt idag orsakat av ismotståndet. Lucky ömsom trippar ömsom galopperar vid min sida. Nu har jag också sett dem de till synes vita fräscha ränderna bak flygplanen mot den klarblå himlen. Den skira månen i nedan, det är härligt att leva! På vägen tillbaka när vi vek in på vägen som leder mot vår väg hade solglasögonen som jag fick av dig Eva efter din USAtur varit välkomna!

__________

Så nu har jag lurat, ja inte mer än mig själv... så det var väl bra. Nu inne i andra andningen och har njutit mitt hembakta bröd och en kopp kvällskaffe till Livet i Fagervik. Fotbollsgala på tv. Tänker att jag nog ska försöka hitta på något annat...

Inga kommentarer: