Bloggintresserade

söndag 2 november 2008

Söndag eller SUNday

Idag är morgonen som inte är så tidig (8.27) visserligen kall med rimfrost men blå himmel och sol. Mats har varit uppe och köpt bullar, vi ska ha god söndagsfrukost. Själv har jag knåpat med första PIMuppgiften. Får minsann nu äntligen komma igång med detta! Har påbörjat uppgiften med att med ett ordbehandlingsprogram försöka "göra en överskådlig och lättläst textsida". Problemet med mig är att jag absolut vill göra saker som jag själv ser någon mening med alltså måste det ha någon form av funktion för mig.
__________

Så nu har jag och Mats sorterat, rensat och städat kylen. Vad ordentligt det blev och fräscht!
Planerar kalkonmiddag nästa söndag då det också är fars dag. Rödkål fanns oöppnad burk, gelé och lite annat smått bra att veta när man kommer till butiken. Återstår nu att hålla ögonen öppna efter bra erbjudanden på kalkon. Ringde min faster Gunborg och bjöd hem henne på söndag. Så har hon något att se fram emot i veckan som kommer. Fick en snilleblixt att jag skulle skicka ett fint vykort den dagen jag skickade brevet till försäkringskassan och hon var helt hänförd över att ha fått något annat än räkningar i postlådan...vilket fick mig att inse att jag blivit kass på detta med vykort!

Blev själv jätteglad av SMS från Ann med bilagshälsning...samförstånd är skönt! Du är bra på att överraska!

Ann: "Köpte bilagorna igår, helt obladade än och till för eftermiddagsmyset :-) Då
tänker jag på dig extra mycket :-D"

__________

Sen har jag repat upp mitt sticke... gillade inte det riktigt så nu kan jag sticka en gång till och suga på karamellen, sjukt va?

Ann: "GAPSKRATT...Den gillar jag! Hur kul och hur sant som helst!!!"

__________

Har nu sett dina härliga bilder Ann från gårdagens kyrkobesök. Visst känns det gott i själen efter att ha varit nära. Själv kom jag ju inte till min lilla farmor igår, men vi är alltid nära varandra ändå och det känns på sätt lika nära henne här i Åhus som i Hässleholm. Mina egna ord i gårdagens blogg: "Så nu har vi varit på Åhus kyrkogård och minneslunden. Vad vackert...massor av ljus i mörkrt och en hel del människor som passerade. Allt kändes väldigt nära i detta ögonblick på något vis som om gränser suddades ut".

Ann skriver: "Ja, det var min pappas gravsten, klickar du på bilden på bloggen får du upp förstoring och kan läsa... dessvärre så soligt från fel vinkel liksom att lyktan och roshjärtat inte syns riktigt...

...Har idag tagit annan väg till min blogg, mms:at bilderna till min email och sen laddat upp, det gick det med".

Ann skriver: "Gumman vaknat och ville gå ut, släppte ut henne genom glasdörrarna i köket och kikade ner emot sjön (samma vy som fotot igår) och herrejösses! SÅ vackert, en bubbla med ångdimma så man inte ser andra sidan sjön, allt annat sprakar som diamanter...

Och på Ann blogg kan man läsa följande och se bilden: Idag ångar den lilla sjön och rimfrosten glittrar som diamanter".

Paus- Gumman vaknat och ville gå ut, släppte ut henne genom glasdörrarna i
köket och kikade ner mot sjön (samma vy som fotot igår) och herrejösses! SÅ
vackert, en bubbla med ångdimma så man inte ser andra sidan sjön, allt annat
sprakar som diamanter...

Har också läst Jeanettes blogg: "Ja, inatt (framåt 3) minus 6 grader i Falerum när jag kikade på skräckfilm. På morgonkvisten mycket vit frost och minus 1 grad och välbehövligt solsken".

Solsken och hälsningar från mor i Västerås. Det kallar jag då sannerligen en vän!
__________

Ann: "Vänt lite på sysslorna :-) vaknade och maken var uppe, kaffe och prat vid köksbordet, en -9C ute och solen klättrade. Sen sakteliga startat en tvättmaskin, diskmaskin och maken bjöd på rostat brödfrukost :-) med varm choklad

...innan han bylta på sig och gick ut, skulle bl a tvätta bilen, säkert dona med vedpallar och sånt medans jag startade datorn, vilket jag annars gör först på morgonen :-D, och kikade in till dig :-) Nu har jag andra tvättmaskinen igång, eftersom inget blev gjort i fredags, ej heller igår har sysslorna samlats ihop att fylla denna dag :-) men med så vackert väder, och med kylan ute och goa värmen inne är det bara mysigt att idag hasa runt med tvätt, dammsugning och grytrörning :-) Det blir nåt grytigt med sjömansbiffskött och en slatt portervin (vi drack inte upp lilla minikannan* igår kväll) i tänkte jag. Tror också min kusin Tobbe och hans fru kommer hit med hans båt han magasinerar i vår ladugård sedan några år tillbaka. Då blir det lite fika.

__________

Nu har ungdomarna kommit upp och vi ser reprisen på Idol...är det klokt tyckte de att vi nu sitter här och ser samma program för andra gången.

Tänker strax ta ett bad. Mats ska åka in till stan för sin massagebehandling...hade velat avbeställa pga sin förkylning men hade blivit tvungen att betala ändå...

___________

Så nu har Per-Olof och föräldrar sett filmen "Awake"

Inga kommentarer: