Bloggintresserade

lördag 29 november 2008

Lördag på er!

Ny fräsch dag...och tidig morgon...
__________

Välkommen i läsargänget Runo! Kul att läsa lite om dina intressen... jag delar en hel del av dem... förutom fotboll förståss men där har du en hel del gemensamt med Mats och pågarna... men om vänner tycker precis lika om allt så har man ju inget nytt att lära varandra. Mama Mia är en höjdare tycker jag också. Förmodar att du har sett den på bio och nu har den på DVD. Dire Straits, jag säger bara YES! En del plattor i musikhyllan. Har ju också skrivit om koncerten vi var på med Mark Knopfler (en av medlemmarna) här på bloggen (Om ni är intresserade att läsa så går det att hitta inlägget på Sök...skriv bara Mark Knopfler i Karlstad.
---
Har hunnit en bit i materialet som du skickade till mig men det har sen kommit en del emellan...var säker det kommer på plats efterhand. Jag får ju också jämföra så det helst blir rätt.

__________

Frågade Lucky om vädret; det är bara han som har varit ute en runda runt huset nu på morgonen...men han svarade inte...dock tog han utan prut sin medicin nu på morgonen...så det ser ut att bli en bättre dag. Han var väldigt låg och deppig igår inte alls sitt vanliga jag.
Ser däremot att det blåser en del idag.

__________

Nu vankas frukost hoppas det hjälper mot det onda i halsen och sedan får vi se om det rasslar till...så det händer saker... Jodå Mats nu på vift och jag har varit och letat tomtar på loftet...nåja ljusslingor då... fler som inte har riktig ordning bland sina lådor Ann...vid isolering av vinden bytte allt plats och nu svårt att finna... nåväl kallt däruppe kom ned med en låda...kanske ska botanisera i den nu...
...men först kolla blogg och mail... fann ditt morgonmail Ann...

__________

Ann: "Setat vid köksbordet länge med kaffe och make och pratat bl a värmesystem".

+ är att vi har... vattenburen värme...slingor i trädgården... Ett stort element i "Finentrén" samt två takelement ... i sovrum och Eva-Katrines rum sitter kvar 2 elelement. Tilläggsisolerat vinden som jag sa... Värmekamin och köksspisen... bytt fönster till 3 rutor...Mekanisk ventilation...

- är att vårt hus ligger på en rätt tunn platta byggt som fritidhus på 70-talet och när värmekosnaden var låg...

__________

Ann: "...Vaknade sent idag med, nattsudda till långfilm i 4Film igår, precis läst på historien om Apocalypse Now Redux, och både jag och maken som somnade tidigt slipper undra varför Martin Sheen & Co såg så unga ut och filmen var från år 2001, en förlängd nyutgåva av 1979 :-)".

Nä nu jag kanske är dum, men förstår jag?får fundera...
---
Nästan torrt ute idag! Men illgrått fortsatt".

__________

Utejobb med att försöka snygga till... Vi hjälper myrorna att dra vårt strå till stacken känns det som... Kallt?...nä inte när man håller igång. Nu är jag inne egentligen för att sätta på en kopp kaffe :). Mats på tippen.
...vi hörs!...Nu Mats på tippen och lämna släpet. Det blev ett ryck på drygt 3 timmar, riktigt trött känner jag nu när jag har satt mig vid datorn en stund...

...men så var det ju den där lådan från vinden. Återstår att se om där finns något "matnyttigt"!... ja det var ju några slingor bäst att mats kollar om någon funkar att ha utomhus...

...men det får bli efter att han har pysslat med glashållarna i baren... Själv är jag riktigt trött nu... har precis tagit ett bad, tänker om inte annat ändå tvätta innerdörrarna sen vore det absolut inte fel att hälla sig på soffan en stund... Har inte hängt upp glas på den ena sidan ännu...men så här blev det, nu är det kvällen...

Och på dagen:

__________

Hur är det med dig idag Irene? Tänker på dig... lite nyfiken är jag allt också att höra hur det blev med utprovningen igår...

Inga kommentarer: