Bloggintresserade

tisdag 18 november 2008

Långtisdag

... blev korttisdag på bloggen...

...men idag väntar vi hem ena dotra. Hon planerar sätta sig på tåget i Stockholm tidigt på morgonen och tänker överraska Lucky vid lunchtid.
Nu har det ljusnat ute men himlen är rätt grå i Åhus idag vad jag kan se. Höstigt ute, mildare men om man jämför ändå mycket skönare igår.

Ann: "Grått, blåsigt och +3,3C idag, maken prata om att regn väntas... det kunde vi vara utan, det klafsar när man går på gräsmattan här, har gjort i veckor nu. Blåsten inte heller uppmuntrande, min ljuslykta på trappen far och flyger och jag tar in den och ställer ut den om och om igen...

Vi somnade ynkligt lätt igår kväll med... tar lite tid för kroppen att stabilisera sig :-)

... Min papps skulle fyllt 71 idag, idag skall jag krama på honom hela dagen, i tanken!

...Skall klippa tyg idag tror jag, till gardinlängder inför advent i matsalsdelen. Jobbar kväll.

Ah, du har långdag idag! Hua! Hoppas du laddat batteriet och att dagen går i ett huj för dig så pinan blir kort och ny dag snart. Stor LÅNGDAGSkram till dig!"

Inga kommentarer: