Bloggintresserade

torsdag 2 april 2009

Torsdag

Godmorgon! Redo att möta dagen... börjar så smått med bloggen... medan Charlie ligger och leker på skinnfällen här bakom med sitt lilla pipmjukisdjur.





Inte så lätt ännu att sia om vädret, men det ser rätt ljust ut. Knopparna på våra häggmisplar växer för varje dag, är vid sol och värme bara en tidsfråga när vi får se mer... och minsann när man talar om trollen (6.55) når solens strålar talltopparna en bit bort...

Ann: "Solen klättrade över kullen med svägerskans hus när jag yrvaken gick upp strax efter 6:35, fint milt ljus och blå himmel. Ett par minus ock.
__________
 
... Ja, vicket väder igår! +16,5C i skuggan, mums, kändes absolut vår! En grabbhalva med bar överkropp körde skateboard på en parkering vi passerade... friskt vågat :-)

Jo, bilen felfri och besiktigad.

Mamma fick halsduken jag virkade av kuliga garnet, ett nystan blev drygt 90 cm och tog kanske 20 minuter, sen var det roliga över ;-D Textilhuset i staden jag fick träff på vid garnsökning var en sunkig källarlokal med urgamla inrökta tyger och en gråhårig man som immigrerat och fnyste medans fimpen låg och rök utanför och inte ett enda garnnystan så vi lämna lokalen illa kvickt jag och mamma :-) Istället in på Coop och mamma handla lite och jag fick tag i nya Tv-guiden.

Innan dess var vi på EuroPris, 25% på allt då hela kedjan (8 butiker?) skall lägga ner i Sverige i maj... En grön vävd plastkasse, ånggaller, bomull och flera presentsnören inköptes för nån sjuttilapp. Hemma vid 16, kanonväder!



Blev ju jättefint ditt arrangemang! På vår tur såg vi en massa pyntade trädgårdar konstfulla men mest det vanliga; buskar klädda med fjädrar. Vilket osökt påminner mig om att det snart är dags för årets konstrunda... KUL!
__________
 
"... Idag vankas ärtsoppa och plättar, eller äschsoppa som den äldre 08:a mannen sa på nyhetsreportage på tv för några år sen när det var utbrott av dålig mat till gamla och några till och med avled, hans äldreboende hade serverat äschsoppa och det var bland det godaste han visste :-)"

Eva-Katrine och jag ska käka nudlar nu till lunch... så kom de till pass (5 st för 10kr på Maxi)... framåt kväll kokt torsk, kokta morötter, potatis och senapssås.
__________

12.30 kom jag med bussen till Åhus. Idag mötte Charlie och Eva upp vid hållplats glashyttan. Blev en härlig promenad hem i vårsolen.

... en dålig eftermiddagsfilm, middagslur och nu väntar Power Walk. Kalle hundvakt medan vi går (50min idag mä). Jag liftar med Mats hem från församlinghemmet medan Eva-Katrine tänker stanna kvar för att ta vid där hon slutade med kören.
__________

Ja så fick Charlie komma en runda till havet och jag har försökt anmäla honom till valpkursen under våren får se om han kommer med! Får väl se hur det blir med den saken.

Inga kommentarer: