Bloggintresserade

onsdag 1 april 2009

1:aaprilonsdag

... ljust ute... men grått (hur går det ihop?). Frukosten på plats... idag en höjdare med Baegles som Eva-Katrine bakade igårkväll. Nu senast bad och hårtvätt. Väljer lediga kläder på ledig dag... men hel och ren.
---
Ledig dag, och vårdcentralen väntar, klockan är strax efter åtta. Tänker att det antingen får bli mitt tvåhjuliga fordon eller apostlahästarna. Hinner fundera en stund till. Mats begav sig för drygt en halv timme sedan till sitt nya jobb i Osby. Säga vad man vill om arbete på två arbetsplatser sa han senast igår, men veckorna går fort... Konstigt det där att det kan kännas just så; eftersom tiden egentligen är konstant...
__________

Ann: "Redan 5C ute, himlen blågrå och vi väntar på fint vårväder!
 
Stor chans jag slipper aprilskämt så här utan jobbkompisar, gott, jag gillar inte det faktiskt. Skämtar jag och maken blir det himla snälla skämt, men vi brukar både avstå och glömma :-)"

Mitt i allt lite festligt att inte du/ni heller gillar att luras eller att bli lurad. Precis som du säger; den som blir lurad måste också kunna se det roliga så att man kan skratta tillsammans... inte åt... så tänker jag/vi. Mycket handlar det också om hur trygg man är i sig själv och med den andre, tänker jag. Kanske finns det ett samband till empati...

Dagens debatt? Undrar förresten hur många som gillar att bli lurade? Eller att luras?

Ann: "E´re veckans pling?... Det har ju varit hemska och hårda skämt under åren både man själv och andra råkat ut för med skola, jobb, vänner etc och uppskattar inte elakheter vilket de är i förklädnad av första aprilskämt. Snälla, roliga skämt går himla bra, men de var sällsynta förr. Roligast är att försöka klura ut tidningars och nyheternas skämt under dagen :-)"

... Lekte med tanken om veckans pling nyss :-)) men "I`m in a hurry"... måste nog ge mig av strax...
__________
 
"... Apropos glömma, vi glömde att besiktiga bilen förrförra veckan (aldrig hänt tidigare, men sorgen har gjort oss snurriga och vimsiga både mig och maken), inga lediga tider i stan dessa veckor så idag har jag körförbud och tid i närliggande stad Gislaved. Jag hämtar mamma så vi kommer ut en svänga.
 
Nu ljusnar det än mer, solen på G!"

Lugn, bara lugn. Alla kan glömma, det kändes säkert inte så viktigt i det hela... Och förresten du har redan lugnat dig själv... det hörs... det drog med sig merjobb men inte värre än att det går att rätta till. Ingen sol här än åtminstone...
__________

... inte förrän 10.15. Nyss hemkommen från vårdcentralen och har tagit en kopp te och en baegle med Eva-Katrine. Lite blogg sen är det dax att ut igen...

Men först... i backspegeln; Passade på att föreviga julrosorna i vår trädgård innan jag stack iväg med min hoj;



Här ser man tydligt skillnad om de växer i skugga eller i sol.


Dax för dagens kropp och själbehandling.

Påskapyntat utanför vårdcentralen:









När jag kom hem, dax för dagens första lur (stod Eva-Katrine för) Charlie hade kissat i min säng sa hon... Kunde sedan inte låta bli att ringa till Mats och säga detsamma med förtydligandet att det var i hans säng. Mats blev bara orolig och tänkte att det måste vara något fel på honom... lösningen på sängen var att han fick väl ta min och jag ligga någon annanstans... :-/
__________

Så nu har Eva-Katrine och jag varit på en underbar tur på stranden. Vilket väder... sol... blå himmel säkert +16 grader...


Här sitter Eva-Katrine och njuter med Charlie i sanden. Så här vill jag bo en gång, sa hon.



Varmt i vattnet sa E-K kom bara och känn. Visst jag håller med det var det verkligen... men blev kallt när det passerade genom skorna... Charlie passade på att försöka gräva sig till Kina ...




Badhytter Visst ser de inbjudande ut?













Man är väl inte hund för intet... här ska näsan tränas i tid. Dax att rensa stranden ser det ut som.





















Citronfjärilarna har vaknat till liv... jag har sett flera stycken... idag!
__________

Baegles, stekt ägg, knaperstekt bacon och sallad till lunch

Tänker att jag nog lyckades lura dig rätt bra A-K. Först var du ju väldigt på din vakt... men tror nog att du blev mer än tveksam då jag ignorerade det och sedan försökte vända det till att taskigt att inte bli trodd när det var just du som var utvald till min förtrogne. Jo, vi skrattade till slut gott tillsammans...

1 timmes eftermiddagsvila därefter...
__________

Powerwalk, 50 minuter i fullt solsken. Nu folkvandring till stranden bla.
ett sällskap som spelade boll i badskjorts (!)

Upptäkte att det öppnat en ny blomsteraffär vid slottsruinen. Kul, dit får vi gå en dag!

Nu hemma Charlie blev mäkta lycklig och grillmäster såg också glad ut. Idag vankas grillad marinerad fläskkotletter utan ben (29.90 kr/kg) och potatis och morötter tillagade i ugn med örtkryddor serverat med mycket grönt.
__________

Ann: Mockaskärp 20 kr E-hjälpen idag :-D



Vad snyggt det är! Vilket fynd!
__________

Sommer... sen är det kväll...

Inga kommentarer: