Bloggintresserade

lördag 18 april 2009

Lögaredagen

...lär bli en trädgårdsdag (först ren jord...sedan rent vatten). Himlen är så blå att jag knappt trodde det fanns och solen skiner... bådar gott för dagen. Utsövd borde man vara efter en hel natts sömn... tyade inte mer än "Så ska det låta" igår.
__________

Har hunnit gå rundan på morgonen plockat, bäddat och fixat med diskmaskinen i och ur. Medan jag startade upp datorn fixade Mats frukosten som nu är klar... så vi hörs!
Så nu är frukosten där den gör bäst nytta... och vad smarrigt det var med fil idag... det tyckte både jag och Charlie. Tidningen har vi oxå hunnit krama det mesta ur som intresserar oss tänker jag.

Dagens citat får stå för Maurice Chevalier: " Vid sjuttio mår man mycket bättre än vid trettio. Det är uppenbarligen bättre att ha kvinnor i tankarna än att ha dem i knät."
__________

GRATTIS till far som fyller 71 idag!

Med tanke på väder finns det inget som kan stoppa oss för att ut i det blå... visst ja jag passade ju på att fota den blå himlen tidigare. Ska bara lägga in det:



Först en runda eller två till tippen!
__________

Ann: "Strålande väder, första sysslan blev att fälla ner markiserna. Hade problem med att nå Internet, felsökning, reparering och tele till support, medans i kö efter deras kolla av telefonlinjen funkade det plötsligt! Så nu är jag här och tittar till dig!
 
Vilka fina trädgårdsbilder du lagt upp! Gillar jag :-)
 
Igår lekte jag trädgårdsnisse. Vi har god vän som är trädgårdsmästare, driver stor plantskola och har brukat klippa vårt lilla, lilla vindpinade ensamma Cox orange där vi bodde förr varje år... nu när vi flyttat hit har han besökt oss två vårar och klippt träden här, bl a det dignande glasäppleträdet. Till maken sa han att han kommer för några veckor sen, men vi har inte sett till honom och nu är det sent... så maken plockade fram vår långa 'sekatör' vi hade till häcken där vi bodde, men den kila fast så maken hämtade en lite annorlunda konstruerad som var svärfars, den funkade kanon! Så jag gav mig på glasäpplet igår eftermiddag, jag blev som en sprättbåge och stel i nacken så jag fick ta kvällen och får fortsätta idag :-)
 
Mer idag? Gräsänka då maken är hos bror sin och börjar bygga ny altan hela dagen, jag har tvättberget Orvar att ta itu med, inne på maskin två nu. Min svägerska på kullen åkte med mannen sin till Ullared för en stund sen".
__________
 
"... Haré så gott ute i trädgår´n!"

Trädgård var det ja... vårstädningen fortsatte, tvätt...

... och när vi var klara för dagen kom Millas föräldrar för att fika och kolla på Charlie. Eftermiddagen fortsatte med kväll... grillspett och spelet "Med andra ord". Milla och Berra också med och ungdomarna vann rätt stort. Tv:n åkte inte på, inte på hela kvällen. Skönt det var en förkänsla av sommarkvällarna inte märkte vi av att det kallna på ute vi skruvad bara på gasolvärmaren i uterummet.
__________

Fortsättning följer på Åhus rökeri i slutet av maj... då har Rolle och Gunilla dragit igång en Irländsk afton... helt i vår smak! Vad säger ni Maria och Nisse vi beställer väl bord, tycker ni inte?
__________

zzzZZZ...

Inga kommentarer: