Bloggintresserade

fredag 10 april 2009

Låååångfredag

Ann(6.40): Slaget vid Lützen ute, men det skall klarna upp och bli fint enligt prognos och enligt vår väderstation :-)

Tre sillmackor varav den första varm under suffléliknande täcke slank ner igår med öl och nubbe, följt av kaffe och ananasherman och utdelning av herman på burk med instruktioner och recept samt tre olikfärgade pompomsjalboa till svägerskor och svärmor!"

Det låter som om ni hade en mysig och GOD kväll i överraskningarnas tecken.

Här i Åhus åt vi hemlagad pizza à la Eva-Katrine... mmm. Själv slocknade jag på soffan redan halv nio utschasad.
__________

"... Idag möts vi sex här på gården kl 8. Jag skall ha fika, godis och dricka packad och vi åker tre i lastbilen, två i bil med släp och maken åker fyrhjulingen till hygget vi skall plantera. Det är 8 000 plantor! Inte gran, förlåt mig :-)utan tall enl skogsstyrelsens rekommendation efter syning av marken och vi har tre planteringsborr och två andra mojänger".



Direkt från "skogen" och tack för att vi andra får vara med på ett hörn!

Tall... då kommer omgivningarna likna Åhus allt mer! Jag älskar havet men tallar har jag som du kanske hör svårt för. Själv kommer jag från trakter med mycket bokskog, gran och annat... kanske ligger det även i generna för om jag blickar bakåt i släktträdet så kommer samtliga av mina förfäder från skogrika marker.

"... Lunch hämtar trossen (jag + lastbil) hemma och tar med svärmor tillbaka till skogen för måltid i det gröna.   Så, dags ut och leta stolsdynor jag vet vi har nånstans som kan komma till användning idag :-) Svejs!" Ja, man hör ju att stadsbarnet tagit på sig "fixa mysrollen" och den verkar du klara galant!!! Du först idag igen med bloggen :-D ... ja det lär bli en långfredag FÖR ER...
__________



Så här har kvisten utvecklats till idag

Här i Åhus har klockan hunnit bli 7.50. Solen lyser idag med sin närvaro så några brädor lär målas idag mä, trots att det är långfredag. Idag planerar vi stavgången lite tidigare. Och precis när jag skrev det så kom grannarna gående med nittie förbi härutanför... andra dagen i rad. Ja, jag håller koll på dem :-) Har faktiskt aldrig sett dem ute och gå förut, så de kanske har blivit påverkade när jag och Eva-Katrine susat förbi om dagarna... i så fall nyttigt! Tyst är huset ... endast tomten är vaken... och det är jag!
__________

Hann precis byta om till jobbarkläder och ut en vända... då stack Eva-Katrine ut trynet och undrade om vi inte skulle gå nu... och varför inte innan jag skitat ner mig alltför mycket.

... och vilket gottigt väder.

__________


Nu har vi tagit hem ett tjok armeringsjärn med släp. Fick ta den lille nagelsaxen :-)till hjälp för att kunna forsla hem det på släp. Sen en kopp kaffe ute i trädgården medan vi lyssnade på småfåglarna som satt i trädtopparna och jobbade på att locka till sig honor till sina revir. Eva-Katrine är ute och promenerar (igen) i det fina vårvädret nu med en fd. klasskamrat. Såg nu att jag hade fått ett SMS från dig Irene. Ska precis en vända ut till Rökeriet men sedan kan vi väl höras?

... en liten bit lax med romsås... samt dagens middag rökt makrill kryddat med svartpeppar. Serverat med dillstuvad potatis och grönsallad. Mmm vad gott!
__________

Påskabordet hemma hos oss i Paradiset


__________

Trädgårdsarbete för hela slanten.
Rullat grus, ansat buskar, målat en bit till...

Hur går det där uppe i skogen?
__________

Förresten var det påsken för ett år sedan som jag startade att BLOGGA! Alltså 14 000 besökare på ett år...

Jeanette Grattis till din Blogg's 1 års dag och 14 000 besökare:-) Inte illa, men det är ju skoj läsning med! Påskkramar & påskhälsningar Jeanette med familj

Kul att du tycker det... på någotvis blir det något av en livsstil att leva med bloggen. Vi är några som träffas här dagligen en del mer synligt än andra. Min tanke är ju att försöka göra oss alla lite synliga (mer eller mindre). Ann är ju den som man kan följa tillsammans med mig så gott som varje dag i ord och bild. Det ger tänker jag en ytterligare dimension åt det hela. Men även många av er andra finns med som en röd tråd... med 14 000 besökare på ett år så kan jag inte bli annat en nyfiken vilka! Med risk för att bli tjatig en lite kommentar emellanåt om vad som helst eller något som berör är mer än välkommet. Kanske anonymt men med namn under så jag kan veta vem vore tacksamt.

1 kommentar:

Jeanette... sa...

Grattis till din Blogg's 1 års dag och 14 000 besökare:-) Inte illa, men det är ju skoj läsning med!

Påsk kramar & påskhälsningar Jeanette med familj