Bloggintresserade

onsdag 6 januari 2010

TRETTONDAGEN

Snabb uppdatering och finpolering gårdagen. Jag är här men I´m in a hurry! Vi hörs!


Ann: "Mörkt och tyst ute, -12,3C, massa snö kom igår och inatt, sån där fjäderlätt snö och idag blir det att skotta med fyrhjulingen på tomten minsann! Hade tänkt ta den ut på sjön och åka runt och se oss omkring med det perspektivet sittande på motorcykeln, och det kan vi visst göra sa maken denna lediga dag, kanske matsäck packad :-)"


Wow vad kul! Men, ta´t lugnt. Man kan ju hoppas på någon form av erfarenhetsbeskrivning efterpå!


__________

... Du, igår såg jag ett kort tv-program som var speciellt, såg du det "Mamma har gått bort"? Kan inte sätta ord på det, så väldigt sevärt och... kännvärt om det nu finns ett sådant ord.


http://svtplay.se/v/1835447/kortfilm_i_svt/mamma_har_gatt_bort



När var det? Vi var ju med Maria och Nisse på kvällen... kanske då? Ska undersöka saken senare för här är det brådis.


Framåt kväll går repris på "Förnuft och känsla", "Kollisionen" som vi missade igår samt nytt avsnitt av "Tess" ... hur mycket följer vi egentligen? Det du skriver om ska jag se absolut!
__________

"... Nu här färdigskottat, nyduschad och time påbörja middagen. Snö på dig!"

Skottat även i Paradiset på förmiddagen, men det skulle visa sig att det skulle komma mer snö.

Idag har vi haft några underbara timmar ska ni tro. Ett par presentkort hade vi som vi kunde nyttja på stans "Hälsa och helhet". Först en timme på spaavdelningen rabatterat nu i Trettonhelgen. Häftig känsla att ut i snön på takterassen och pulsa i snön barfota några meter till jacutzin. Väl i, hur varmt som, men de små snöflingorna som segnade ner runt oss smalt lika fort som de nådde vattenytan.

Sedan väntade massagen för min del "Perfect contour" (1h) kombinerat med en stunds rygg och skalpmassage.

http://www.hälsa-helhet.se/

Perfekt Contour= Celluitbehandling för stuss och lår. Peeling, celluitmassage och en aktivt dränerande och fettförbrännande "Spicy"mask.

Haha... efter behandlingen helt grön av algblandning och inpackad i plast... Tur att det var rätt mörkt i rummet och att man kunde duscha efteråt för visst liknade man då Hulken :-D

________

Visst det hade snöat i Åhus med... så "dags att skotta igen", sa Mats glad i hågen och flög på snöskoffan ;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Inga bilder på hur du såg ut uppklädd i din fina klänning?

Vad tyckte du om förnuft och känsla. Jag missade Tess igår, var på bio. Måste se det idag :)

Nu jobb jobb jobb. För din del med gissar jag. Tråkigt.

Puss och kram eva

Ingela sa...

Nä du, den har du sett innan. Kom hem får du se ;)

Tess igår var otextat för textningen var paj. Förstod ändå en del, men har svårt att höra vad de säger.

Hoppas försäljniningen har gått som smort idag!

Kram mamma

Anonym sa...

Jasså, ja och de lägger inte upp den på internet. Hoppas att det kommer upp snart :)

Ja jag har sålt två annonser idag :)

Hur gick det själv idag?

Anonym sa...

Hallo! Nu é ja trött! Och duktig har jag vatt´tyckte pappa med.

Ja jag sålde ju inga annonser men lite tufft att komma igång ändå ;)Höll på att somna på bussen hem från stan, vilade en stund och blev så bjuden på årets första semla...Vad liknar det fettförbränning ena dan så denna fettbomb :-?
Kram mamma

Nu har jag städat hela din garderobrad samt i 60-talsrummet.

Men nu vill jag inte mer idag. Pappa skulle haft stegräknare idag så långt som han har knatat kopplat in Kalles gamla nu renoverade dator i arbetsrummet. Det verkar KANSKE som om det går att rädda informationen från den andra datorns hårddisk. HOPPAS! Annars blir det ingen bok!